Na vrchol se dostaly všechny elektromobily. Jen se jim trochu "zapotily" baterie. Zato při cestě dolů si odpočaly a zase se dobily.
Ale popořadě. Setkání začalo v pátek dopoledne v Ostravě. Pak se jelo do Trojanovic podívat se na důl Frenštát. To víte - historie. Důl na černé uhlí byl uzavřen již v minulém století. Je potřeba to ještě skouknout. Za pár desítek let už možná mládež nebude u chápat, že se elektřina vyráběla z uhlí. Proč?
Možná to budou ty samé otázky jako s parními lokomotivami. Proč jezdily na uhlí, vždyť to kouří, nemá to prakticky žádnou účinnost, mašinfíra s topičem byli celí špinaví. Ti naši dědové byli ale divní. Proč nejezdili normálně na elektřinu.
Jak dlouho to vlastně trvalo, aby se na železnici začala místo uhlí používat elektřina?
A pak už hrrr na Tanečnicu (chata na Pustevnách). Parkoviště bylo plné elektromobilů, a protože byl pěkný slunečný den, někteří si vytáhli solární panely a ještě do večera dobili ze slunce.
K vidění bylo vše, co v ČR jezdí. Řidiči sdíleli zkušenosti a bavili se o tématech, která je trápí.
Hodně mluvilo o zajímavých projektech - třeba o tom v Brně, kdy sami Brňáci mohou spolurozhodovat kam půjdou městské peníze. Projekt "pouličních" nabíječek získal ve veřejném hlasování skoro nejvíc bodů a tak by se to mohlo podařit.
Vždyť 30 pomalých nabíječek - to by byl skoro 300% nárůst - v Brně je zatím možností nabíjet zoufale málo.
Odpoledne byly na Pustevnách nachystány zajímavé sportovní aktivity. Jízda na koloběžkách z kopce dolů byla perfektní. Jet po krásném asfaltu s větrem ve vlasech ... 5 km dá celkem zabrat. I s malou přestávkou nám to trvalo necelých 20 minut. Člověka to ale unaví, pořád stát na jedné noze a na brzdách. S povděkem jsme proto přijali nabídku nechat se vyvézt zpět nahoru na Pustevny lanovkou.
Tam nás již čekalo pár zajímavých přednášek, pivo a prase. Večer ještě zahrála cimbálka - prostě pohoda.
Ráno jsme ještě mohli zajít na Stezku Valašska - mezi korunami stromů. Bylo krásné dopoledne, pěkně se vyjasnilo a tak bylo vidět možná i 50 km daleko.
Pěkný pohled byl i zpět.
Takhle je to pěkný pohled, ale zkuste se na svět podívat skleněnou podlahou.
I takhle to vypadá zajímavě.
Nad Tanečnicí probíhala zrovna soutěž řezbářů a tak jsme se podívali i na sochy.
Prostě vydařený den. Cesta domů probíhala s jednou zastávkou na dobití v Olomouci.
Když elektromobil jede z kopce, má prakticky neomezený dojezd :-)
Jen pro zasvěcené - jede se z kopce, brzdí se, baterka naplno - a nerekuperuje se. Strašičíslo ukazuje neskutečný dojezd 174 km.
A jaká byla spotřeba po 97 kilometrech v Olomouci? (stav displeje po nabití do 100%)
A nyní porovnání spotřeby VW e-up,a Nissan Leaf II na trase Olomouc - Ostrovačice.
První jel VW e-up a za ním se v dostatečné vzdálenosti držel pomocí adaptivního tempomatu Nissan. Stejná trasa, stejná rychlost, stejný čas, stejná teplota = naprosto stejné podmínky.
Jak jsem již psal, na každém srazu se dozvím spoustu zajímavých informací.
Milan nám poslal i video ze srazu: https://www.youtube.com/watch?v=hD7piVIcJwg&t=7s