Je nás stále více.
První elektro westernový sraz. Elektromobilisté, kovbojové, koně a indiáni. Co jen mají společného?
Že by klid a tu pohodu?
Program začínal už v pátek večer, kde se s účastníky podělil pan inženýr Špinka o své zkušenosti s prvními československými elektromobily - EMOU 1 a EMOU 2.
Následovala přednáška o elektromobilitě v Norsku, která byla doprovázena promítáním fotografií z festivalu v Arendalu, kde probíhalo vyhodnocení Hlavního města norské elektromobility pro rok 2018. No a nakonec byla rybí polévka a několik variací jednohubek s lososem.
V sobotu už vypukla samotná akce. Přijelo přes 30 elektromobilů, jedna elektromotorka a jeden hybrid. Z těchto – k přírodě a k lidem vlídných vozů vystoupilo více než 60 účastníků srazu.
Kouř TDI nebyl nikde cítit. Voněly zde pouze právě uzené klobásky.
K tomu místní obyvatelé westernového městečka, indiáni, kovbojky a kovbojové. Dále běžní návštěvníci westernového městečka a i několik dalších zájemců o elektromobilitu, kteří si sem našli cestu.
No prostě frmol od rána až do půlnoci.
Elektromobily se nehlučně „plachtily“ po městečku, i na divadle. Jezdilo se i v okolí městečka. Jezdilo se v Boskovicích i po okolních vesnicích, testovaly se trakční baterie i cit pro pedál na „zkušebním“ okruhu. Každý elektromobilista dostal balíček, kde se mimo jiné nacházel i časopis 1 3 roku s elektromobilem, kde bylo mnoho zajímavých informací a vyhodnocení.
Popis testů i něco z praxe, které řidič nasbírá po ujetí 60.000 kilometrů s VW e-up!em. To už je panečku zkušeností.
Všichni účastníci se mohli zapojit do soutěží, jako bylo střílení z luku nebo hledání lithia.
Během celého dne byl i doprovodný program westernového městečka. Od divadla, koňské ohnivé show, lanového centra, půjčovny koz, soutěže v házení kloboukem ...
Pokud někdo chtěl, měl jedinečnou možnost si zdarma nechat udělat diagnostiku celého auta. Nebo si poslechnout velice konkrétní a velmi otevřenou přednášku o trakčních bateriích. Ta už ale byla v saloonu i s dataprojektorem - kdy většina dětí a žen sledovaly Westernové představení v divadle. Rozjela se i diskuse, jak to bude dál s elektromobily.
Večer sám velký Jerry vyhlásil výsledky internetové soutěže.
Hned poté následovalo vyhlášení soutěže, která byla pouze pro účastníky srazu. První místo bylo zapůjčení elektromobilu na týden zdarma, dále domácí fotovoltaika, knihy, víno, baterie, nabíječka a další krásné věci.
Při vyhodnocení soutěže v hodu, střelbě a těžbě - došlo i na rozstřel.
Poslední adrenalinovou zábavou byla výuka country tance. Všichni, kteří se výuky zúčastnili, tanec zvládli. Nejenom na počítání, ale i na živou hudbu.
No a pak už se jenom tančilo a pilo. Vše se uskutečňovalo v duchu westernu, kde se čas neřeší.
1. elektro westernový sraz = pohoda
Jak velká? No tak velká, že se někteří elektromobilisté registrovali už i na druhý elektro westernový sraz, který se koná až za rok.
A o co bylo z praxe největší zájem?
Jak stárne baterie u elektromobilu.
Jak je v běžném provozu využívána trakční baterie.
Jak vlastně probíhá nabíjení na rychlonabíječce.
A jaké bylo největší lákadlo? Zcela jistě to byly baterie 18650 z Tesly S. Každý registrovaný si totiž mohl odnést jeden kousek.
Prostě zase jedna vydařená elektromobilní akce, z které jistě vznikne i nějaké to video.
Zde je odkaz na více fotek.
Už dorazilo i první video.
Tak nashledanou na 2. elektro westernovém srazu v roce 2019!
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží
V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny
Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu
Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku
Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Mirek Matyáš
Zvracející Ostravačky
Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?
Mirek Matyáš
Jak je to nyní s podporou fotovoltaiky na rodinné domy?
No zatím přesně nevíme, jen tušíme, že to bude lepší než minulá výzva. Dnes se na to pokusím jít jinak. Místo lamentování jak by - co by za 20 let kdyby ... se pokusím udělat reálný příklad, jak to by to mohlo být již za dva týdny.
Mirek Matyáš
Elektromobilita JEDÉÉÉ!
Ne to bych kecal, doslova se VALÍ! Takový mám pocit z událostí posledních dnů. Co se událo? Podívejme se na to.
Mirek Matyáš
Val Mez 2021
Dnes jen samé dobré zprávy - skoro. Dokonce jsme našli odpovědi na některé zapeklité otázky z minulých diskuzí. Začneme ale tou jedinou nepříjemnou zprávou. Elektromobilisté se už na náměstí ve Valašském Meziříčí NEVLEZOU.
Mirek Matyáš
Starého psa novým kouskům nenaučíš
To jsem si uvědomil při reakcích na minulý blog. Tak kontroverzní ohlasy na pouhá tři čísla. Přes 9 000 zobrazení a více než 350 diskuzních příspěvků. Má smysl diskutovat o snadno ověřitelných číslech? Asi ano.
Mirek Matyáš
33 a 3/4 TEMELÍNŮ?
Trochu jako komedie zní nářky expertů na všechno, kteří nerozumí elektromobilitě. Pojďte se zasmát s námi, s elektromobilisty.
Mirek Matyáš
Furt se něco děje
Omezení jsou pomalu omezována a elektromobilisté začínají mít první srazy. V sobotu se jela eJantarová cesta, kterou každoročně pořádá Ostravak Milan.
Mirek Matyáš
S nabitím doma nebudete mít žádný problém… možná
Před pěti roky jsem začal psát svoje zkušenosti s elektromobilem. Jak je úžasné nabíjet doma a ráno mít vždy nabitou plnou nádrž (baterii). Ale...
Mirek Matyáš
Vo co ti de
... to občas slýchávám od kolegů, když se probíráme tou elektromobilitou. Stejnou otázku slýchávám i na školeních, která občas absolvuji. Mnozí nerozumí tomu, proč se ptám na některá témata či detaily, které jim jsou zcela jasné.
Mirek Matyáš
Skryté náklady při provozu elektromobilu
Při pečlivém srovnání nákladů na provoz elektromobilu a klasického automobilu se spalovacím motorem se ukazuje, že některé položky jsou u elektromobilu více jak desetkrát vyšší. Jsou prostě věci, které vám elektromobilisté zatají.
Mirek Matyáš
Ten nejlepší.
Kdo je nejlepší? Podle čeho hodnotíte dodavatele? Dle způsobu jednání? Dle schopnosti zaujmout? Nejlepší je ten, co je nejvíce vidět v reklamách? Největší podíl na trhu? Největší nárůst smluv? Nejspokojenější zákazníky?
Mirek Matyáš
HOP na špek.
Vybrat dodavatele elektrické energie je jednoduché. Alespoň to jsem se dozvěděl z diskuze minulého blogu. Tak proč mi tolik lidí říká, že je nespokojeno? Tvrdí, že někomu naletěli. Prostě skočili na špek.
Mirek Matyáš
Kolik platím za jednu kilowatthodinu?
Aby se v tom prase vyznalo - tak o tom bude dnešní blog. No a taky o tom, jak platit pouze polovinu.
Mirek Matyáš
Tak jakpak na tom jsme?
Zvláštní pochody v naší mysli způsobují to, že když nám dodavatel jednou za rok – při vyúčtování elektrické energie vrátí přeplatek, tak je to „dobrý dodavatel“ – a my vůbec neuvažujeme o tom, že bychom ho změnili.
Mirek Matyáš
Sazby a tarify
Pokud někdo uvažuje o tom, že by postupně nastoupil do té „elektromobility“, je obvykle nejlepší začít tím, že si zjistí, jaký je stav, kde se nachází nyní.
Mirek Matyáš
Jak začít s elektromobilitou.
... zisk, šetrnost k přírodě, svoboda, úspora, ticho a odpočinek při jízdě elektromobilem, „podojení dotací“, odpovědnost ke spoluobčanům, správná věc, nezávislost, pohoda, odpočinek, prestiž ...
předchozí | 1 2 3 4 5 | další |
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz