Pondělí 18. ledna 2021, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 18. ledna 2021 Vladislav

Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

2. 01. 2019 9:01:02
Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

E-kolegové neustále dotírají – kdy zveřejním, co bude ... jak to vidím ... kdy konečně ta elektromobilita propukne. Kdy budou nabíječky běžně dostupné a kdy bude levné rychlonabíjení.

Pro nedočkavce jen ve zkratce:

Kdy ta elektromobilita už konečně propukne – už propukla (i když ten správný rok bude až 2020).

Kdy budou nabíječky běžně dostupné - za čtyři roky.

Kdy bude levné rychlonabíjení – už bylo, ta doba je už nenávratně pryč. Dnes se nejeden elektromobilista děsí faktur, které jim chodí za nabíjení a ptají se, proč jsou penalizování za to, že se snaží jezdit ekologicky. Někteří tak platí i 21 Kč za jednu kilowatthodinu - to je zhruba 10 x více než za co lze nabíjet doma. Cena 45.000 Kč za jednu kilowatthodinu (jak jsem psal ZDE) je opravdu extrém.

Na nabíjení v některých sítích rychlonabíječek bude nutno v roce 2019 nahlížet jako na nutné zlo a nesmírný luxus - zvlášť od dubna 2019, kdy už bude zpoplatněno téměř vše.

Dostupné nabíjení bude až za takové čtyři roky – poté co začnou stavět rychlonabíječky i menší soukromníci a budou rychlonabíjení podporovat FV systémy.

A jaký bude vývoj elektromobility? Elektromobilitu v ČR je vhodné chápat jako možnost žít zdravěji a přitom levněji – jestliže využijete její potenciál a spojíte výhody. Domácí fotovoltaická elektrárna, domácí bateriové úložiště a elektromobil mohou skvěle spolupracovat a navzájem se doplňovat. Lze tak využít potenciálu, který naše země nabízí.

Jak bude narůstat počet elektromobilů na našich silnicích/parkovištích? Připravil jsem malý graf.

Tento graf vychází ze zkušeností ze zahraničí, bere v potaz možnosti v ČR a taky to, co od nás očekává EU.

Jako největší brzdu vidím nedostatek elektromobilů na trhu a tedy neochotu dodavatele snižovat cenu.

Jaké nové typy elektromobilů budeme moci pořídit na Evropském a pravděpodobně i na našem trhu v roce 2019?

Audi e-tron (95 kWh), BMW i3 (42 kWh), Kia Niro EV (39/64 kWh), Mercedes-Benz EQC (?), Mini electric (42 kWh ?), Nissan Leaf (60 kWh), Peugeot 208 electrique (?), Porsche Taycan (?), Sion (35 kWh), Škoda Citygo–e (37 kWh), Tesla 3 (50 kWh), Volvo all-electric XC40 (?), VW e-UP!? new (37 kWh), VW I.D. (NEO) (48/52/62 kWh)

Tyto informace berte s rezervou, něco je již oficiální, něco se povídalo na srazech elektromobilistů a něco se pouze naznačovalo (možná se před koncem roku 2019 objeví první kusy e.Go).

Uvidíme, v každém případě nabídka dosažitelných modelů u elektromobilů bude oproti minulému roku (2018) minimálně dvojnásobná. Koncem roku 2023 by tak mělo být 20% nově registrovaných osobních vozů v ČR právě elektromobilů.

Jak říkám – už to začalo.

Máte snad jiný názor?

Autor: Mirek Matyáš | středa 2.1.2019 9:01 | karma článku: 17.55 | přečteno: 846x

Další články blogera

Mirek Matyáš

To kvôli Vám.

Proběhlo naše ranní firemní sezení. Srovnáváme zde náš dlouhodobý odhad vývoje pandemie s realitou. Podle toho upravujeme provoz firmy. Náš odhad se pohybuje v 10 % toleranci. Zatím to tedy jde. Ale ...

13.1.2021 v 10:20 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 401 | Diskuse

Mirek Matyáš

Očekávání zázraku 2

Dnes jen krátce. Jaká je prognóza obratů naší firmy na rok 2021? A co všechno budeme muset udělat, abychom přežili? V návaznosti na předchozí ukecanej blog to dnes bude rychlé.

5.1.2021 v 1:44 | Karma článku: 10.22 | Přečteno: 407 | Diskuse

Mirek Matyáš

Očekávání zázraku.

Není vhodnější doba na očekávání zázraku než období vánoc a začátek roku. Dobu máme tedy stanovenou, ale co je to ten zázrak? Lze ho nalézt v grafu mezitýdenní změny počtu hospitalizovaných v ČR - který je uprostřed článku?

3.1.2021 v 23:50 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 1234 | Diskuse

Mirek Matyáš

Tak bych potřeboval poradit.

I když je rozhodování moje silná stránka a věnoval jsem dost úsilí tomu, abych se v tomto oboru zlepšil, nyní jsem v úzkých a potřebuji poradit.

13.9.2020 v 19:30 | Karma článku: 10.77 | Přečteno: 553 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Alexandra Dítětová

Okamžitě zrušme zimu, není klimaticky spravedlivá

Pokud budeme i nadále tolerovat zimu, nedosáhneme klimatické neutrality. Proto je nutné zimu zrušit. Ideálně hned, nejpozději ale do roku 2030.

11.1.2021 v 10:02 | Karma článku: 40.12 | Přečteno: 1359 | Diskuse

Wanda Dobrovská

Habrový potok - finále

Hustá zástavba, zámek, oppidum, bývalá hvězdárna, sklárna, výletní restaurace Tomáše Hanáka, to je Nižbor. Potok? Ach, jistě, ten tu taky někde teče.

10.1.2021 v 9:00 | Karma článku: 10.01 | Přečteno: 228 | Diskuse

Marek Hurt

Hlavou zeď neprorazí ani ekologický aktivista

Momentálně u nás leží sníh, mrzne a nefouká. Solární ani větrné elektrárny tudíž nevyrábějí žádnou elektřinu. Rozsvítit a zatopit si ale chce každý, dokonce i ekologický aktivista.

8.1.2021 v 10:34 | Karma článku: 40.70 | Přečteno: 1469 | Diskuse

Wanda Dobrovská

Byly habry, byly

"Ale, ale, copak to tu máme?“ diví se Habrový potok, když se mu v údolí za chatovou osadou kolem bývalé novojáchymovské hájovny začíná hromadit voda.

4.1.2021 v 11:00 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 341 | Diskuse

Jan Bartoň

Ohřívání vzduchu obnovitelnými zdroji energie?

Pan Přemysl Souček napsal zajímavou glosu o tom, jak se daří zamlčovat negativní vlivy obnovitelných zdrojů energie. Nicméně, upozorním zejména na zákon zachování energie.

3.1.2021 v 10:00 | Karma článku: 44.23 | Přečteno: 10099 | Diskuse
Počet článků 71 Celková karma 12.52 Průměrná čtenost 1116

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco kolem 5.000 kilometrů. Před čtyřmi roky jsem začal používat elektromobil a doposud najel něco málo přes 150.000 elektrických km.

Po této zkušenosti vnímám elektromobil jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Najdete na iDNES.cz