Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

2. 01. 2019 9:01:02
Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

E-kolegové neustále dotírají – kdy zveřejním, co bude ... jak to vidím ... kdy konečně ta elektromobilita propukne. Kdy budou nabíječky běžně dostupné a kdy bude levné rychlonabíjení.

Pro nedočkavce jen ve zkratce:

Kdy ta elektromobilita už konečně propukne – už propukla (i když ten správný rok bude až 2020).

Kdy budou nabíječky běžně dostupné - za čtyři roky.

Kdy bude levné rychlonabíjení – už bylo, ta doba je už nenávratně pryč. Dnes se nejeden elektromobilista děsí faktur, které jim chodí za nabíjení a ptají se, proč jsou penalizování za to, že se snaží jezdit ekologicky. Někteří tak platí i 21 Kč za jednu kilowatthodinu - to je zhruba 10 x více než za co lze nabíjet doma. Cena 45.000 Kč za jednu kilowatthodinu (jak jsem psal ZDE) je opravdu extrém.

Na nabíjení v některých sítích rychlonabíječek bude nutno v roce 2019 nahlížet jako na nutné zlo a nesmírný luxus - zvlášť od dubna 2019, kdy už bude zpoplatněno téměř vše.

Dostupné nabíjení bude až za takové čtyři roky – poté co začnou stavět rychlonabíječky i menší soukromníci a budou rychlonabíjení podporovat FV systémy.

A jaký bude vývoj elektromobility? Elektromobilitu v ČR je vhodné chápat jako možnost žít zdravěji a přitom levněji – jestliže využijete její potenciál a spojíte výhody. Domácí fotovoltaická elektrárna, domácí bateriové úložiště a elektromobil mohou skvěle spolupracovat a navzájem se doplňovat. Lze tak využít potenciálu, který naše země nabízí.

Jak bude narůstat počet elektromobilů na našich silnicích/parkovištích? Připravil jsem malý graf.

Tento graf vychází ze zkušeností ze zahraničí, bere v potaz možnosti v ČR a taky to, co od nás očekává EU.

Jako největší brzdu vidím nedostatek elektromobilů na trhu a tedy neochotu dodavatele snižovat cenu.

Jaké nové typy elektromobilů budeme moci pořídit na Evropském a pravděpodobně i na našem trhu v roce 2019?

Audi e-tron (95 kWh), BMW i3 (42 kWh), Kia Niro EV (39/64 kWh), Mercedes-Benz EQC (?), Mini electric (42 kWh ?), Nissan Leaf (60 kWh), Peugeot 208 electrique (?), Porsche Taycan (?), Sion (35 kWh), Škoda Citygo–e (37 kWh), Tesla 3 (50 kWh), Volvo all-electric XC40 (?), VW e-UP!? new (37 kWh), VW I.D. (NEO) (48/52/62 kWh)

Tyto informace berte s rezervou, něco je již oficiální, něco se povídalo na srazech elektromobilistů a něco se pouze naznačovalo (možná se před koncem roku 2019 objeví první kusy e.Go).

Uvidíme, v každém případě nabídka dosažitelných modelů u elektromobilů bude oproti minulému roku (2018) minimálně dvojnásobná. Koncem roku 2023 by tak mělo být 20% nově registrovaných osobních vozů v ČR právě elektromobilů.

Jak říkám – už to začalo.

Máte snad jiný názor?

Autor: Mirek Matyáš | středa 2.1.2019 9:01 | karma článku: 17.25 | přečteno: 722x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Jak se jezdí s moderním elektromobilem.

Mám sice zkušenosti s většinou elektromobilů, co brázdí silnice v ČR - podíval jsem se také jak to elektromobilně funguje v okolních státech - a taky do Norska – jak vypadá ta „budoucnost“...

25.2.2019 v 9:10 | Karma článku: 17.95 | Přečteno: 1288 | Diskuse

Mirek Matyáš

Tesla se už nediví ...

... pokračování článku o tom, jak se jezdí s elektromobilem po USA - jsem sice slíbil na druhý den, ale trošku jsem nepočítal s časovým posunem. Když my spíme, tak v Oregonu mají den a když my máme den, tak spí zase oni ...

19.2.2019 v 23:59 | Karma článku: 18.56 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Mirek Matyáš

Tesla by se divil …

... co všechno se dá koupit pod jeho jménem. Gramofony, rádia, žárovky, LEDky, tranzistory, reproduktory, kondenzátory, zabezpečovací systémy, mikrovlnné spoje, střešní tašky, bateriová úložiště, auta a dokonce i energy savery.

18.2.2019 v 9:10 | Karma článku: 21.13 | Přečteno: 2336 | Diskuse

Mirek Matyáš

Rallye Česká Sibiř 2019 - fotoelektroblog

Již pátým rokem se na Táborsku konalo setkání elektromobilistů s názvem Rallye Česká Sibiř. Místo ani termín nebyly vybrány náhodně. Začátkem února bývá v této oblasti opravdu velká zima - téměř jako na Sibiři.

4.2.2019 v 10:16 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 500 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Alexandra Dítětová

Nesnáším plasty a pokrytce

O šestnáctileté švédské ekologické aktivistce Gretě Thunberg, která vášnivě bojuje proti globálnímu oteplování jste asi slyšeli. Kromě toho, že mi její aktivita přijde dost podezřelá, už také víme, že je ta holka pěkný pokrytec.

21.3.2019 v 11:17 | Karma článku: 43.46 | Přečteno: 3851 | Diskuse

Aleš Erber

Mediální boj o české lesy s podtextem privatizace státních lesů

Díl III. Trilogie o směřování českého lesnicko-dřevařského sektoru. V posledních dílech jsem přiblížil příčiny aktuální lesnicko-dřevařské krize. V závěrečném díle zmiňuji důvody, které mohou stát za aktuálním vývojem v oboru.

21.3.2019 v 9:05 | Karma článku: 16.24 | Přečteno: 445 | Diskuse

Lukáš Burget

ITER: Skutečná naděje místo studentské klimatické hysterie

ITER: International Thermonuclear Experimental Reactor, neboli Mezinárodní termonukleární experimentální reaktor. Ne, není to božská technologie, která spasí svět. Ale je to technologie v mnoha ohledech revoluční.

18.3.2019 v 9:59 | Karma článku: 22.26 | Přečteno: 526 | Diskuse

Alexandra Dítětová

Trocha Asie by nám v Praze prospěla

Praha je prý všech Čechů ráj. Nevím, spíš je to ráj všech aut. Poloprázdných aut, šinoucích se v nekonečných pomalu jedoucích zástupech od někud někam. Já auto nemám, takže moje kritická slova berte s rezervou.

16.3.2019 v 6:44 | Karma článku: 12.61 | Přečteno: 353 | Diskuse

Zbyšek Hlinka

Stávkuješ za lepší klima?

Pomineme-li skutečnost, že změny klimatu na Zemi probíhají s člověkem i bez něj, pak vzniká otázka, co je to vlastně to lepší klima? Je to klima, které známe přibližně z doby 20. století?

15.3.2019 v 18:47 | Karma článku: 43.78 | Přečteno: 2452 | Diskuse
Počet článků 58 Celková karma 19.05 Průměrná čtenost 1061

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz