Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

2. 01. 2019 9:01:02
Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

E-kolegové neustále dotírají – kdy zveřejním, co bude ... jak to vidím ... kdy konečně ta elektromobilita propukne. Kdy budou nabíječky běžně dostupné a kdy bude levné rychlonabíjení.

Pro nedočkavce jen ve zkratce:

Kdy ta elektromobilita už konečně propukne – už propukla (i když ten správný rok bude až 2020).

Kdy budou nabíječky běžně dostupné - za čtyři roky.

Kdy bude levné rychlonabíjení – už bylo, ta doba je už nenávratně pryč. Dnes se nejeden elektromobilista děsí faktur, které jim chodí za nabíjení a ptají se, proč jsou penalizování za to, že se snaží jezdit ekologicky. Někteří tak platí i 21 Kč za jednu kilowatthodinu - to je zhruba 10 x více než za co lze nabíjet doma. Cena 45.000 Kč za jednu kilowatthodinu (jak jsem psal ZDE) je opravdu extrém.

Na nabíjení v některých sítích rychlonabíječek bude nutno v roce 2019 nahlížet jako na nutné zlo a nesmírný luxus - zvlášť od dubna 2019, kdy už bude zpoplatněno téměř vše.

Dostupné nabíjení bude až za takové čtyři roky – poté co začnou stavět rychlonabíječky i menší soukromníci a budou rychlonabíjení podporovat FV systémy.

A jaký bude vývoj elektromobility? Elektromobilitu v ČR je vhodné chápat jako možnost žít zdravěji a přitom levněji – jestliže využijete její potenciál a spojíte výhody. Domácí fotovoltaická elektrárna, domácí bateriové úložiště a elektromobil mohou skvěle spolupracovat a navzájem se doplňovat. Lze tak využít potenciálu, který naše země nabízí.

Jak bude narůstat počet elektromobilů na našich silnicích/parkovištích? Připravil jsem malý graf.

Tento graf vychází ze zkušeností ze zahraničí, bere v potaz možnosti v ČR a taky to, co od nás očekává EU.

Jako největší brzdu vidím nedostatek elektromobilů na trhu a tedy neochotu dodavatele snižovat cenu.

Jaké nové typy elektromobilů budeme moci pořídit na Evropském a pravděpodobně i na našem trhu v roce 2019?

Audi e-tron (95 kWh), BMW i3 (42 kWh), Kia Niro EV (39/64 kWh), Mercedes-Benz EQC (?), Mini electric (42 kWh ?), Nissan Leaf (60 kWh), Peugeot 208 electrique (?), Porsche Taycan (?), Sion (35 kWh), Škoda Citygo–e (37 kWh), Tesla 3 (50 kWh), Volvo all-electric XC40 (?), VW e-UP!? new (37 kWh), VW I.D. (NEO) (48/52/62 kWh)

Tyto informace berte s rezervou, něco je již oficiální, něco se povídalo na srazech elektromobilistů a něco se pouze naznačovalo (možná se před koncem roku 2019 objeví první kusy e.Go).

Uvidíme, v každém případě nabídka dosažitelných modelů u elektromobilů bude oproti minulému roku (2018) minimálně dvojnásobná. Koncem roku 2023 by tak mělo být 20% nově registrovaných osobních vozů v ČR právě elektromobilů.

Jak říkám – už to začalo.

Máte snad jiný názor?

Autor: Mirek Matyáš | středa 2.1.2019 9:01 | karma článku: 17.25 | přečteno: 819x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Neuvěříte, jak je na tom ta elektromobilita v ČR skvěle ...

... zvlášť když zjistíte, z čeho se ta elektřina - na kterou elektromobily jezdí, vlastně vyrábí ...

17.6.2019 v 6:17 | Karma článku: 17.85 | Přečteno: 995 | Diskuse

Mirek Matyáš

Elektromobily na Pustevnách

Opět jeden povedený sraz. Tentokrát v Beskydech na Pustevnách. Tam proběhlo zakončení eJantarové cesty, kterou už několikátý rok pořádá Milan.

30.5.2019 v 9:01 | Karma článku: 13.53 | Přečteno: 957 | Diskuse

Mirek Matyáš

Vydařený Olomoucký sraz

Zase se to podařilo. Na srazu jsem se dozvěděl spoustu novinek a zajímavostí. Pro mě osobně bylo největším překvapením SUVéčko Toyota s rychlonabíjením CHADEMO.

9.5.2019 v 9:29 | Karma článku: 11.01 | Přečteno: 485 | Diskuse

Mirek Matyáš

Dotace na elektromobily - peklo, nebo spása?

Časy se mění. Už to není to, co to bývalo – myslím ta elektromobilita. V sobotu na srazu v Olomouci nás tam bylo třikrát víc, než před rokem. Příští rok – až přijdou dotace - tak se elektromobilisté na náměstí už nevejdou.

6.5.2019 v 7:08 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 1250 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Evžen Korec

Bezmocné psy upekla zaživa! Nedělejte stejnou PRASÁRNU

Příšerné utrpení. Nezodpovědné. Nelidské. To jsou nejslušnější slova, která se šíří napříč sociálními sítěmi na adresu „chovatelky“, která nechala své dva labradory zavřené v autě na parkovišti.

26.6.2019 v 10:33 | Karma článku: 20.49 | Přečteno: 651 | Diskuse

Vladislava Chourová

Zvíře je živý tvor čisté duše ne opelichaný plyšák končící v popelnici.

Zvířátka nebyla stvořena k utrpení, ale pro naši radost a krásnější svět. Myslím tím domácí mazlíčky ať už je to pes, kočička, králíček nebo křeček. Ta ostatní nám byla dána sice k potravě, ale i tak nám nedává nikdo sebemenší

25.6.2019 v 17:30 | Karma článku: 11.67 | Přečteno: 186 | Diskuse

Jiří Rejmon

Je u nás dostatek stanic měření emisí?

Nekončící změny v měření emisí Jsou změny ku prospěchu motoristům? S čím motoristé mají počítat? Co se chystá?

25.6.2019 v 14:59 | Karma článku: 12.28 | Přečteno: 191 |

Lubomír Sedlák

Cestoval bych raději vlakem než letadlem, když tolik neznečišťuje, ale je mnohem dražší

„Švédi se stydí létat, chtějí chránit globální klima“, hlásá titulek jednoho nedávného článku v Mladé frontě Dnes.

25.6.2019 v 11:43 | Karma článku: 15.33 | Přečteno: 500 | Diskuse

Jarda Ficek

Ekologie nebo gretenismus

Jak doba jde, čas letí, stále důrazněji, příkřeji až ultimátně jsme nabádáni a alarmováni ku snaze o záchranu matky země, klimatu, k ekologickému chování. Študáci v pátek místo školy demonstrují po vzoru novodobé světice Grety ...

24.6.2019 v 6:00 | Karma článku: 21.96 | Přečteno: 554 | Diskuse
Počet článků 63 Celková karma 14.28 Průměrná čtenost 1075

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry. Před třemi roky jsem začal používat elektromobil a doposud najel něco málo přes 100.000 elektrických km.

Po této zkušenosti vnímám elektromobil jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Najdete na iDNES.cz