Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

2. 01. 2019 9:01:02
Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

E-kolegové neustále dotírají – kdy zveřejním, co bude ... jak to vidím ... kdy konečně ta elektromobilita propukne. Kdy budou nabíječky běžně dostupné a kdy bude levné rychlonabíjení.

Pro nedočkavce jen ve zkratce:

Kdy ta elektromobilita už konečně propukne – už propukla (i když ten správný rok bude až 2020).

Kdy budou nabíječky běžně dostupné - za čtyři roky.

Kdy bude levné rychlonabíjení – už bylo, ta doba je už nenávratně pryč. Dnes se nejeden elektromobilista děsí faktur, které jim chodí za nabíjení a ptají se, proč jsou penalizování za to, že se snaží jezdit ekologicky. Někteří tak platí i 21 Kč za jednu kilowatthodinu - to je zhruba 10 x více než za co lze nabíjet doma. Cena 45.000 Kč za jednu kilowatthodinu (jak jsem psal ZDE) je opravdu extrém.

Na nabíjení v některých sítích rychlonabíječek bude nutno v roce 2019 nahlížet jako na nutné zlo a nesmírný luxus - zvlášť od dubna 2019, kdy už bude zpoplatněno téměř vše.

Dostupné nabíjení bude až za takové čtyři roky – poté co začnou stavět rychlonabíječky i menší soukromníci a budou rychlonabíjení podporovat FV systémy.

A jaký bude vývoj elektromobility? Elektromobilitu v ČR je vhodné chápat jako možnost žít zdravěji a přitom levněji – jestliže využijete její potenciál a spojíte výhody. Domácí fotovoltaická elektrárna, domácí bateriové úložiště a elektromobil mohou skvěle spolupracovat a navzájem se doplňovat. Lze tak využít potenciálu, který naše země nabízí.

Jak bude narůstat počet elektromobilů na našich silnicích/parkovištích? Připravil jsem malý graf.

Tento graf vychází ze zkušeností ze zahraničí, bere v potaz možnosti v ČR a taky to, co od nás očekává EU.

Jako největší brzdu vidím nedostatek elektromobilů na trhu a tedy neochotu dodavatele snižovat cenu.

Jaké nové typy elektromobilů budeme moci pořídit na Evropském a pravděpodobně i na našem trhu v roce 2019?

Audi e-tron (95 kWh), BMW i3 (42 kWh), Kia Niro EV (39/64 kWh), Mercedes-Benz EQC (?), Mini electric (42 kWh ?), Nissan Leaf (60 kWh), Peugeot 208 electrique (?), Porsche Taycan (?), Sion (35 kWh), Škoda Citygo–e (37 kWh), Tesla 3 (50 kWh), Volvo all-electric XC40 (?), VW e-UP!? new (37 kWh), VW I.D. (NEO) (48/52/62 kWh)

Tyto informace berte s rezervou, něco je již oficiální, něco se povídalo na srazech elektromobilistů a něco se pouze naznačovalo (možná se před koncem roku 2019 objeví první kusy e.Go).

Uvidíme, v každém případě nabídka dosažitelných modelů u elektromobilů bude oproti minulému roku (2018) minimálně dvojnásobná. Koncem roku 2023 by tak mělo být 20% nově registrovaných osobních vozů v ČR právě elektromobilů.

Jak říkám – už to začalo.

Máte snad jiný názor?

Autor: Mirek Matyáš | středa 2.1.2019 9:01 | karma článku: 16.51 | přečteno: 682x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Mirek Matyáš

45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

27.12.2018 v 12:18 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 2387 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Aleš Erber

Lék na záchranu českých lesů a jejich vlastníků existuje!

Letošní rok bude pro lesnicko-dřevařský sektor devastující a pro některé vlastníky lesů existenční! Na hrubý pytel patří hrubá záplata! Řešení krize tkví ve vyhlášení nouzového stavu a ve výkupu dříví garantovaným státem!

15.1.2019 v 12:29 | Karma článku: 16.06 | Přečteno: 719 | Diskuse

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Milan Smrž

Jak zajistit levnou energii pro všechny

Ač ceny elektřiny rostou, stále je příliš levná, srovnáme-li její cenu s externalitami fosilní či jaderné výroby. Další zdražení by mohlo vést ke snížení spotřeby, doplatily by na ně však chudší vrstvy. Nabízí se win-win řešení.

12.1.2019 v 15:11 | Karma článku: 18.64 | Přečteno: 1437 | Diskuse

Michal Beran

Země, poslední obyvatelná planeta

Věříme v pokrok, který vše vyřeší a který nám zajistí lepší budoucnost. Možná až moc spoléháme na to, že se scifi stane skutečností. O naší planetě a o tom, co si myslím, že by nám prospělo.

10.1.2019 v 15:39 | Karma článku: 7.66 | Přečteno: 178 | Diskuse

Dušan Póč

Opět s křížkem po funuse. Odpověď na jednu otázku však stále schází

Nepochopitelně řadu týdnů trvalo vsetínské radnici, než se vyjádřila k tomu, proč došlo koncem roku v sídlišti Rybníky ke kácení stromů. Proč radnice až doposud mlčela, je však stále opředeno pavučinou tajemství.

9.1.2019 v 17:06 | Karma článku: 14.94 | Přečteno: 308 |
Počet článků 53 Celková karma 20.35 Průměrná čtenost 1024

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz