45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

27. 12. 2018 12:18:02
I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

Vánoce jsou svátky klidu a míru – tento rok vyšly moc pěkně a volno bude celý týden. Alespoň stihnu dohnat nějaké resty.

Nestihl jsem meziroční vyhodnocení provozu elektromobilu za červen 2017 a 2018.

Nestihl jsem vyhodnotit ceny nabíjení v Norsku.

Nestihl jsem rozšířit fotovoltaickou elektrárnu.

Nestihl jsem zapojit baterie z Tesly jako zdroj energie pro RD.

Nestihl jsem vybourat místo pro měnič ve sklípku.

Nestihl jsem po rekonstrukci zapojit rozvaděč, ...

Nestihl jsem ...

Do konce roku je ještě pár dní – snad se ještě něco z toho dá zvládnout do víkendu.

Nejdřív začnu s elektromobilním vyhodnocením roku 2018. Dělám to průběžně a už tak trošku automaticky. Čísla jsou zaznamenána, nyní je stačí zapsat do tabulky a vyhodnotit.

Nebaví mě to. Radši bych boural tu zeď ve sklípku na měnič. Bourání mne baví - práce je za člověkem vidět – tak asi proto. Při vyhodnocování dat sedím půldne u PC a večer vypadne z tiskárny pár čísel, nebo nějaká křivka.

Zatímco za vybouranou zeď mne určitě někdo pochválí – ta práce je totiž vidět (velká díra a spoustu sutě), je taky slyšet (asi víte, jak zní kango, když se u sousedů něco bourá) a taky je cítit (takový ten jemný prach po celém bytě – no a taky já, když se vyčerpán vrátím domů) - za datlování do počítače mě žádná odměna nečeká. Instalace měniče prostě osloví většinu smyslů. Taková tabulka v excelu je proti tomu – nesmyslyoslovující.

Navíc je potřeba údaje zadávat velmi pečlivě. Kontrolovat je do kříže, abych nezveřejnil nějaký nesmysl nebo blud. Taková úmorná, nezáživná práce.

Doplním pár údajů a hned je tam nějaká chyba. Vychází mi cena za jednu kilowatthodinu od ČEZu za 45.000,- Kč bez DPH.

ČEZ je sice druhá největší firma v ČR (o kousek před Agrofertem – co se týče tržeb), ale i tak se mi to zdá moc. To by byla skvělá podpora elektromobility.

Navíc to vychází na měsíc, kdy jsem moc elektromobilem nejezdil. Bylo spoustu rozvozů a tak jsem jezdil většinou dodávkou. Elektromobilem jen krátké, rychlé trasy a tak jsem většinou nabíjel doma.

Kontroluji čísla a vše je v pořádku. Výsledek 45000,- Kč za jednu kilowatthodinu - to přece není možný. Někde tam musí být chyba. Z logiky věci je jasný, že to je blbost.

Procházím výpočet znovu. V daném měsíci jsem čip ČEZu použil jen jednou.

Kontroluji čísla - čip ČEZ 450 Kč za měsíc, odebráno 0,01 kWh.

450 Kč/0,01 kWh = 45000 Kč/kWh

Výsledek je správně. Už to vidím. Chyba je v odebrané energii. – asi špatně dosazeno.

Hledám fotografii pro kontrolu a ... opravdu. Odebral jsem pouze 0,01 kWh.

Už si vzpomínám – přijel jsem k nabíječce, zapojil jsem auto a už mi volali z domu, že přijela návštěva. Nabíjení jsem tedy rychle ukončil – počkal než proběhnou všechny ty procedury (kontrola připojení, odhlášení, ukončení, odpojení ... ) a udělal foto. To že tam bylo pouze 0,01 kWh – jsem si ani neuvědomil – a spěchal jsem domů.

Jelikož jsem daný měsíc už dobíjení u ČEZu nepotřeboval, vznikla vcelku zajímavá situace. Nyní už vím, proč firma, co provozuje rychlonabíječky patří k nejziskovějším v ČR.

Situace je celkem komická, ale i tak bude potřeba zvážit, jestli budu potřebovat čip na dobíjení elektromobilu v roce 2019 každý měsíc - když ta jedna kilowatta vychází tak draze.

Autor: Mirek Matyáš | čtvrtek 27.12.2018 12:18 | karma článku: 26.36 | přečteno: 2387x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Mirek Matyáš

Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

2.1.2019 v 9:01 | Karma článku: 16.51 | Přečteno: 682 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Hana Šťastná

V očekávání demokratizace fetišizované komunikace

Prezentovala jsem nedávno skupině Číňanů – vesměs představitelům samospráv z provincie Jiangsu - (jiho)české zemědělství. Nechápali, jak je možné, že nám vstup do Evropské unie přinesl dvoutřetinový pokles produkce.

16.1.2019 v 9:57 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Erik Steinn

4. mobilní operátor - kdo ho koupí - vyhraje!

4. mobilní operátor z aukce kmitočtů, kdy "nový" hráč" bude mít přednost - to je jen jiná cesta k menší konkurenci; ale pokud máte 4 mld Kč a chcete je investovat tak, že za ně dostanete za 3 roky 8 mld kč - tak se do toho pusťte!

14.1.2019 v 21:27 | Karma článku: 6.11 | Přečteno: 247 | Diskuse

Helena Sasová

Razítkovací mánie

Pokud po vás chce účetní razítko na paragonu ze supermarketu či benzínové pumpy, vyměňte ji. Zákon o účetnictví a o DPH pravděpodobně nečetla.

14.1.2019 v 12:45 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 276 | Diskuse

Radomír Stárek

Prodat nemovitost nyní nebo ještě počkat

Je nyní vhodná doba k prodeji Vaší nemovitosti nebo je lepší ještě čekat na vyšší cenu? Jak se bude pohybovat nyní trh s nemovitostmi? Jsme již za vrcholem nebo před?

13.1.2019 v 14:47 | Karma článku: 8.85 | Přečteno: 413 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Rychle se zadlužte, ČSSD to za vás zaplatí

ČSSD padají preference, a tak přemýšlí, jak to udělat, aby se jí vrátili voliči. Minulý týden proto přišla s myšlenkou za všechny prachy. Doslova.

11.1.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.35 | Přečteno: 15777 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 20.35 Průměrná čtenost 1024

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz