Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry.      Kdo dál a tak …        Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji … kdo jezdí nejdráž … asi jsem vyhrál.

Vánoce jsou svátky klidu a míru – tento rok vyšly moc pěkně a volno bude celý týden. Alespoň stihnu dohnat nějaké resty.

Nestihl jsem meziroční vyhodnocení provozu elektromobilu za červen 2017 a 2018.

Nestihl jsem vyhodnotit ceny nabíjení v Norsku.

Nestihl jsem rozšířit fotovoltaickou elektrárnu.

Nestihl jsem zapojit baterie z Tesly jako zdroj energie pro RD.

Nestihl jsem vybourat místo pro měnič ve sklípku.

Nestihl jsem po rekonstrukci zapojit rozvaděč, …

Nestihl jsem …

Do konce roku je ještě pár dní – snad se ještě něco z toho dá zvládnout do víkendu.

Nejdřív začnu s elektromobilním vyhodnocením roku 2018. Dělám to průběžně a už tak trošku automaticky. Čísla jsou zaznamenána, nyní je stačí zapsat do tabulky a vyhodnotit.

Nebaví mě to. Radši bych boural tu zeď ve sklípku na měnič. Bourání mne baví -  práce je za člověkem vidět – tak asi proto. Při vyhodnocování dat sedím půldne u PC a večer vypadne z tiskárny pár čísel, nebo nějaká křivka.

Zatímco za vybouranou zeď mne určitě někdo pochválí – ta práce je totiž vidět (velká díra a spoustu sutě), je taky slyšet (asi víte, jak zní kango, když se u sousedů něco bourá) a taky je cítit (takový ten jemný prach po celém bytě – no a taky já, když se vyčerpán vrátím domů) - za datlování do počítače mě žádná odměna nečeká. Instalace měniče prostě osloví většinu smyslů. Taková tabulka v excelu je proti tomu – nesmyslyoslovující.

Navíc je potřeba údaje zadávat velmi pečlivě. Kontrolovat je do kříže, abych nezveřejnil nějaký nesmysl nebo blud. Taková úmorná, nezáživná práce.

Doplním pár údajů a hned je tam nějaká chyba. Vychází mi cena za jednu kilowatthodinu od ČEZu za 45.000,- Kč bez DPH.

ČEZ je sice druhá největší firma v ČR  (o kousek před Agrofertem – co se týče tržeb), ale i tak se mi to zdá moc. To by byla skvělá podpora elektromobility.

Navíc to vychází na měsíc, kdy jsem moc elektromobilem nejezdil. Bylo spoustu rozvozů a tak jsem jezdil většinou dodávkou. Elektromobilem jen krátké, rychlé trasy a tak jsem většinou nabíjel doma.

Kontroluji čísla a vše je v pořádku.  Výsledek 45000,- Kč za jednu kilowatthodinu - to přece není možný. Někde tam musí být chyba. Z logiky věci je jasný, že to je blbost.

Procházím výpočet znovu. V daném měsíci jsem čip ČEZu použil jen jednou.

Kontroluji čísla - čip ČEZ 450 Kč za měsíc, odebráno 0,01 kWh.

450 Kč/0,01 kWh = 45000 Kč/kWh

Výsledek je správně. Už to vidím. Chyba je v odebrané energii. – asi špatně dosazeno.

Hledám fotografii pro kontrolu a … opravdu. Odebral jsem pouze 0,01 kWh.

Jedna kilowatthodina za 45.000 Kč

Už si vzpomínám – přijel jsem k nabíječce, zapojil jsem auto a už mi volali z domu, že přijela návštěva. Nabíjení jsem tedy rychle ukončil – počkal než proběhnou všechny ty procedury (kontrola připojení, odhlášení, ukončení, odpojení … ) a udělal foto. To že tam bylo pouze 0,01 kWh – jsem si ani neuvědomil –  a spěchal jsem domů.

Jelikož jsem daný měsíc už dobíjení u ČEZu nepotřeboval, vznikla vcelku zajímavá situace. Nyní už vím, proč firma, co provozuje rychlonabíječky patří k nejziskovějším v ČR.

Situace je celkem komická, ale i tak bude potřeba zvážit, jestli budu potřebovat čip na dobíjení elektromobilu v roce 2019 každý měsíc - když ta jedna kilowatta vychází tak draze.

Autor: Mirek Matyáš | čtvrtek 27.12.2018 12:18 | karma článku: 27,09 | přečteno: 2595x
  • Další články autora

Mirek Matyáš

Komunitní energetika se plíží

V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.

3.1.2024 v 10:10 | Karma: 9,65 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny

Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.

26.2.2022 v 8:28 | Karma: 22,51 | Přečteno: 1293x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu

Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.

27.1.2022 v 9:47 | Karma: 24,35 | Přečteno: 1248x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Mám ho … ale dalo to fušku

Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.

30.11.2021 v 10:01 | Karma: 19,18 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Zvracející Ostravačky

Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?

7.10.2021 v 7:00 | Karma: 13,07 | Přečteno: 699x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Jak je to nyní s podporou fotovoltaiky na rodinné domy?

No zatím přesně nevíme, jen tušíme, že to bude lepší než minulá výzva. Dnes se na to pokusím jít jinak. Místo lamentování jak by - co by za 20 let kdyby ... se pokusím udělat reálný příklad, jak to by to mohlo být již za dva týdny.

29.9.2021 v 9:33 | Karma: 14,87 | Přečteno: 920x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Elektromobilita JEDÉÉÉ!

Ne to bych kecal, doslova se VALÍ! Takový mám pocit z událostí posledních dnů. Co se událo? Podívejme se na to.

27.9.2021 v 9:49 | Karma: 13,39 | Přečteno: 714x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Val Mez 2021

Dnes jen samé dobré zprávy - skoro. Dokonce jsme našli odpovědi na některé zapeklité otázky z minulých diskuzí. Začneme ale tou jedinou nepříjemnou zprávou. Elektromobilisté se už na náměstí ve Valašském Meziříčí NEVLEZOU.

1.9.2021 v 12:34 | Karma: 12,18 | Přečteno: 464x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Starého psa novým kouskům nenaučíš

To jsem si uvědomil při reakcích na minulý blog. Tak kontroverzní ohlasy na pouhá tři čísla. Přes 9 000 zobrazení a více než 350 diskuzních příspěvků. Má smysl diskutovat o snadno ověřitelných číslech? Asi ano.

13.8.2021 v 11:13 | Karma: 12,66 | Přečteno: 1009x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

33 a 3/4 TEMELÍNŮ?

Trochu jako komedie zní nářky expertů na všechno, kteří nerozumí elektromobilitě. Pojďte se zasmát s námi, s elektromobilisty.

6.8.2021 v 10:06 | Karma: 34,27 | Přečteno: 9504x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Furt se něco děje

Omezení jsou pomalu omezována a elektromobilisté začínají mít první srazy. V sobotu se jela eJantarová cesta, kterou každoročně pořádá Ostravak Milan.

31.5.2021 v 9:39 | Karma: 7,55 | Přečteno: 328x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

S nabitím doma nebudete mít žádný problém… možná

Před pěti roky jsem začal psát svoje zkušenosti s elektromobilem. Jak je úžasné nabíjet doma a ráno mít vždy nabitou plnou nádrž (baterii). Ale...

28.5.2021 v 9:19 | Karma: 18,38 | Přečteno: 1262x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Vo co ti de

... to občas slýchávám od kolegů, když se probíráme tou elektromobilitou. Stejnou otázku slýchávám i na školeních, která občas absolvuji. Mnozí nerozumí tomu, proč se ptám na některá témata či detaily, které jim jsou zcela jasné.

20.5.2021 v 9:32 | Karma: 14,51 | Přečteno: 727x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Skryté náklady při provozu elektromobilu

Při pečlivém srovnání nákladů na provoz elektromobilu a klasického automobilu se spalovacím motorem se ukazuje, že některé položky jsou u elektromobilu více jak desetkrát vyšší. Jsou prostě věci, které vám elektromobilisté zatají.

1.4.2021 v 7:07 | Karma: 29,50 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Ten nejlepší.

Kdo je nejlepší? Podle čeho hodnotíte dodavatele? Dle způsobu jednání? Dle schopnosti zaujmout? Nejlepší je ten, co je nejvíce vidět v reklamách? Největší podíl na trhu? Největší nárůst smluv? Nejspokojenější zákazníky?

12.3.2021 v 9:09 | Karma: 12,71 | Přečteno: 401x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

HOP na špek.

Vybrat dodavatele elektrické energie je jednoduché. Alespoň to jsem se dozvěděl z diskuze minulého blogu. Tak proč mi tolik lidí říká, že je nespokojeno? Tvrdí, že někomu naletěli. Prostě skočili na špek.

5.3.2021 v 9:09 | Karma: 14,65 | Přečteno: 614x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Kolik platím za jednu kilowatthodinu?

Aby se v tom prase vyznalo - tak o tom bude dnešní blog. No a taky o tom, jak platit pouze polovinu.

26.2.2021 v 9:09 | Karma: 28,28 | Přečteno: 1614x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Tak jakpak na tom jsme?

Zvláštní pochody v naší mysli způsobují to, že když nám dodavatel jednou za rok – při vyúčtování elektrické energie vrátí přeplatek, tak je to „dobrý dodavatel“ – a my vůbec neuvažujeme o tom, že bychom ho změnili.

18.2.2021 v 16:01 | Karma: 10,06 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Sazby a tarify

Pokud někdo uvažuje o tom, že by postupně nastoupil do té „elektromobility“, je obvykle nejlepší začít tím, že si zjistí, jaký je stav, kde se nachází nyní.

11.2.2021 v 0:41 | Karma: 15,41 | Přečteno: 1326x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Jak začít s elektromobilitou.

... zisk, šetrnost k přírodě, svoboda, úspora, ticho a odpočinek při jízdě elektromobilem, „podojení dotací“, odpovědnost ke spoluobčanům, správná věc, nezávislost, pohoda, odpočinek, prestiž ...

4.2.2021 v 8:12 | Karma: 10,73 | Přečteno: 546x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik