Jsem normální?

6. 12. 2018 6:12:18
Tak se občas sám sebe ptám, když jezdím po českých silnicích. V obcích i mimo obec, stále však někomu zavazím. Jestli je to tím malým autem nevím. Ale dodávky a SUV se na mne stále lepí, jakoby mě chtěly popostrčit.

Za tu dobu co jezdím, už vím, na co si mám dát bacha. Tmavá auta s oslnivými xenony ve zpětném zrcátku. Postarší BMW a Audiny přede mnou i v protisměru. SUV – ta ze všech stran. No a taky bacha na ty v klobouku a blondýnky s naleštěnými červenými auty. Samostatnou kapitolou jsou bílé dodávky rozvážkových služeb.

Lze dohledat i spoustu statistik (hodně si je dělají pojišťovny), jací lidé jezdí jakými vozy. Jaké je jejich stáří, jak jsou na tom s majetkem, se sociálním statusem ...

Myslím si, že řidiče v malých autech mají rádi všichni. Alespoň mám ten dojem, když parkuji u hypermarketů. Všem se totiž vedle mě dobře parkuje. Poslední dobou je i ve městech a na silnicích tak husto, že je výhodou jezdit malým autem. Mnozí tvrdí, že nejsou bezpečné. Prý nejbezpečnější jsou SUV, ale viděl jsem už tolik napasovaných SUV pod kamiony, popadané z mostů a dokonce vykoupané v rybnících a jezerech, že tomu přestávám věřit.

Bezpečným dělá vozidlo hlavně řidič, ne spousta plechu. Zdá se mi, že řidiči SUV mají přehnané sebevědomí a že jim mysl balamutí reklamní slogany tak jako Barbaře – vítězce Darwin Awards 2005.

Tu stavěli policisté a nedoporučovali jí pokračovat v cestě ohledně silné bouře, která se nad oblastí prohnala. Barbara (33), je ujistila, že její luxusní SUV s čalouněním Sensatec a stereo systémem s 8 reproduktory má "prakticky neomezenou pohyblivost".

Její BMW X3 s pohonem xDrive našli druhý den pár kilometrů po proudu. Občas, když mě takhle míjí ty velká SUVéčka, tak si říkám, co asi píší do prospektů dnes, na co si mám dát pozor.

Zdá se mi totiž, že SUV jsou stále nebezpečnější. Minulý týden jsem zaparkoval u jednoho toho hyper super v Brně a ještě jsem si rovnal v autě věci. Vedle mne se pasuje bílá X6. Krásný vůz.

Sleduji ale nejisté couvání, snad na pětkrát, než se to podařilo. Vylézám z auta a jdu si vzít od spolujezdce noťas. Je to celkem natěsno. Když jsem na úrovni řidiče, vystartuje na mne čivava co má blondýnka na klíně.

Ale to vám byl řev, měla totiž pootevřené okýnko, protože klepala popel z cigarety ven z vozu. Na uchu telefon, v druhé ruce cigaretu, na klíně čivavu – už ani na těch parkovištích se necítím bezpečně. Na to co vše musela zvládat, tak parkovala celkem bravurně.

Vzpomněl jsem si na Sigmunda Freuda. Ten kdysi řekl - „Před tím, než si diagnostikujete depresi a nízké sebevědomí, ujistěte se prosím, že nejste obklopení blbci.“

Tak jsem šel do toho. Udělal jsem si na internetu online dotazník na charakteristiku osobnosti – jestli se nějak nevymykám v té naší populaci. Jak je to s mým neuroticismem - nedostane mě brzo nějaká forma deprese? A jak je to s mou motivací ...

Trvalo to sice 45 minut, ale je to tam! JSEM NORMÁLNÍ. Ve všech měřených charakteristikách osobnosti se pohybuji na Gaussově křivce v normálu. (v rámci populace ČR). Dokonce prý mám vůdčí schopnosti. Na druhou stranu mám menší sebevědomí.

Tak co kdybych si pořídil třeba SUV?

Autor: Mirek Matyáš | čtvrtek 6.12.2018 6:12 | karma článku: 32.65 | přečteno: 1550x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Mirek Matyáš

Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

2.1.2019 v 9:01 | Karma článku: 16.51 | Přečteno: 682 | Diskuse

Mirek Matyáš

45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

27.12.2018 v 12:18 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 2387 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Pavel Kalabis

Jsem Čech a Evropan

Téma Brexitu je v těchto dnech opět aktuální a tento stav neskončí dříve než koncem března. Pak bude možná rozhodnuto, možná na dlouhou dobu. Pro někoho je tento stav Evropy a potažmo EU příznivý a možná i radostný. Pro mě ne.

16.1.2019 v 20:19 | Karma článku: 13.03 | Přečteno: 248 | Diskuse

Jan Ziegler

Jak zbabělí komunisté měli strach z Jana Palacha

A to tak, že státní bezpečnost v rámci akce Hrob zlikvidovala v roce 1973 místo posledního odpočinku Jana Palacha v Praze na Olšanských hřbitovech. Tato ničemná a zoufalá akce dokázala zbabělost rudých.

16.1.2019 v 17:05 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 630 | Diskuse

Emrich Sonnek

Rozdělená společnost?

Často se tu objevuje názor, že ten či onen politik rozděluje společnost. Mluví a píše se o stále více se prohlubujících příkopech a hledá se někdo, kdo by je zase začal zasypávat.

16.1.2019 v 16:38 | Karma článku: 15.92 | Přečteno: 406 | Diskuse

Jiří Turner

Úspěchy reformního islámu

Benjamin Kuras alias Miroslav Kuraš se vysmívá snahám Muslimského reformního hnutí o nápravu islámu. Má je za podvodné a utopické.Není však spíše utopické předpokládat, že se pod tíhou argumentů zřeknou dvě miliardy lidí své víry?

16.1.2019 v 15:17 | Karma článku: 14.42 | Přečteno: 624 | Diskuse

Vladimír Kroupa

Určitě se nemusím stydět za své rodiče… že se neupálili…

Připomínáme si sebevraždu studenta Jana Palacha. Jeho čin byl podle všeho vyústěním jeho frustrace z neochoty národa postavit se komunistické zvůli a hlavně z ochoty sklonit se před okupaci naší země vojsky Varšavské smlouvy...

16.1.2019 v 15:10 | Karma článku: 40.47 | Přečteno: 1653 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 20.35 Průměrná čtenost 1024

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz