Jaké budou ceny ojetin v roce 2019?

3. 12. 2018 7:03:12
Skleněnou kouli nemám a šamanský buben toho moc nenapoví - asi bude vhodnější podívat se na to, co lze vyčíst z dlouhodobých údajů. Bude v ČR rok 2019 ten elektromobilní?

Nedočkavým čtenářům mohu už na začátku článku prozradit - nebude. V pravdě elektromobilním rokem by v ČR měl být až rok 2020.

V pátek sice MPO uveřejnilo novou výzvu na dotace na elektromobily (odkaz ZDE), ale vyplatí se zřejmě nespěchat a ještě několik měsíců počkat. Financí na výzvu je dost, výzva je časově velmi přívětivá a tak i my se chystáme ještě z několika jiných důvodů podat žádost až v dubnu 2019 (na podání výzev je čas až do 31.5.2019 a na čerpání ještě delší doba -12 měsíců nebo dokonce ještě déle - přesně nevím, budeme tuto výzvu nejdříve několik týdnů analyzovat - zatím je to moc čerstvé). Ceny v roce 2019 budou zřejmě ještě výrazně klesat - a to jak nových, tak i ojetých elektromobilů.

Před eSalonem jsem uveřejnil svůj odhad, jak by to mohlo být u nových elektromobilů (ZDE). Nyní se podíváme na to, jak to bude vypadat s ojetinami (pohled dle kapacity baterií).

Legenda ke grafu: První sledovaný měsíc je prosinec 2016. Osa X je v měsících, osa Y je v Eurech. Do 2018-11 přesná data, po tomto datu je křivka aproximací na základě minulých údajů.

V minulých článcích jsem poodhalil, jak získávám data u evropských ojetin.

Sleduji hlavně vozy, které se prodávají – tedy ty nejlevnější v nabídce. Neprodejní krasavci za přemrštěné ceny mne nezajímají. Důležité je, že každý měsíc jsou data získávána dle stejných kritérií.

V uvedeném grafu jsou pouze ceny, není zde uvedeno stáří vozidel, či najeté kilometry. V případě, že vás zajímají i tyto údaje, doporučuji se podívat na některý z předchozích článků mého blogu. Trendy jsou v podstatě velmi podobné. Je tu jediná výjimka a tou je Tesla. K 30.11.2018 se v inzerátech objevilo větší množství Tesel s nájezdem kolem 500.000 km (opravdu to není překlep půl milionu ujetých ekilometrů). Proto ta nízká cena - a samozřejmě i odhady jsou tak prudké. Dalo by se říci, že u těchto vozů již pomalu není kam klesat, poněvadž brzy narazí na cenu ojetých BMW i3 a eGolfů.

Ale to je jen zdání. Hlavní důvod bude ten, že i3 a eGolf jsou zatím nesmyslně vysoko. Vždyť, kdo by si po prázdninách 2019 koupil ojetého eGolfa, když za tu samou cenu bude mít eCitygo (nebo tak nějak se ten elektromobilní postrach od Škodovky bude jmenovat) – a to ještě bude mít eCg větší dojezd, modernější baterky, plnou záruku a skvělou infrastrukturní podporu – se povídá.

Na co by se tedy měli v následujícím roce elektromobilisté - čekatelé připravit? No přece na skvělý rok!

Protože po 2019-09 očekávám strmý pokles cen ojetých elektromobilů - alespoň to říkaly o prázdninách blesky.

Autor: Mirek Matyáš | pondělí 3.12.2018 7:03 | karma článku: 9.82 | přečteno: 667x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Jak se jezdí s moderním elektromobilem.

Mám sice zkušenosti s většinou elektromobilů, co brázdí silnice v ČR - podíval jsem se také jak to elektromobilně funguje v okolních státech - a taky do Norska – jak vypadá ta „budoucnost“...

25.2.2019 v 9:10 | Karma článku: 17.95 | Přečteno: 1288 | Diskuse

Mirek Matyáš

Tesla se už nediví ...

... pokračování článku o tom, jak se jezdí s elektromobilem po USA - jsem sice slíbil na druhý den, ale trošku jsem nepočítal s časovým posunem. Když my spíme, tak v Oregonu mají den a když my máme den, tak spí zase oni ...

19.2.2019 v 23:59 | Karma článku: 18.56 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Mirek Matyáš

Tesla by se divil …

... co všechno se dá koupit pod jeho jménem. Gramofony, rádia, žárovky, LEDky, tranzistory, reproduktory, kondenzátory, zabezpečovací systémy, mikrovlnné spoje, střešní tašky, bateriová úložiště, auta a dokonce i energy savery.

18.2.2019 v 9:10 | Karma článku: 21.13 | Přečteno: 2336 | Diskuse

Mirek Matyáš

Rallye Česká Sibiř 2019 - fotoelektroblog

Již pátým rokem se na Táborsku konalo setkání elektromobilistů s názvem Rallye Česká Sibiř. Místo ani termín nebyly vybrány náhodně. Začátkem února bývá v této oblasti opravdu velká zima - téměř jako na Sibiři.

4.2.2019 v 10:16 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 500 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Libor Závodný

Čínský systém sociálního kreditu z hlediska ekonomie informací

Možnosti k výraznému vylepšení fungování společnosti jsou na dosah ruky. Příliš se jich ovšem bojíme, proto budeme na globálním poli dost možná už jen relativně ztrácet.

24.3.2019 v 0:26 | Karma článku: 4.72 | Přečteno: 149 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Když revoluce začne požírat své děti

Z pohledu dějin to není vlastně zas až tak dlouho, co emigroval český zpěvák Waldemar Matuška z tehdejšího komunistického Československa. Důsledek na sebe nenechal dlouho čekat: Matuška byl vzápětí v televizi a rozhlasu zakázán.

22.3.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.58 | Přečteno: 18069 | Diskuse

Jaroslav Chudáček

Dva spadlé Boeingy 737 MAX neměly nainstalované všechny bezpečnostní systémy

Vědecký a technický vývoj jde velmi rychle dopředu. Občas však žasnu, jak z ekonomických důvodů a z hlouposti manažerů se dělají obrovské chyby, které nakonec stojí nejen mnoho peněz, ale i životů.

21.3.2019 v 22:46 | Karma článku: 27.69 | Přečteno: 964 | Diskuse

Richard Neugebauer

Umění prodělat

Vždycky mě udivovalo, jak mohou být Dostihový spolek Pardubice, Česká pošta nebo České dráhy prodělečné? Když mají tak výhodnou pozici ...

21.3.2019 v 9:38 | Karma článku: 22.57 | Přečteno: 677 | Diskuse

Petr Šindelář

Proč Česko ještě stále nemá svou vlastní, státní síť obchodů?

Protože si ji po roce 1989 ve větších městech zřejmě již navždy včetně dovozu potravin převzaly zahraniční obchodní řetězce a na obnovení zašlé slávy družstevních venkovských prodejen Jednota nové markety Coop dodnes nestačí...

19.3.2019 v 9:52 | Karma článku: 27.39 | Přečteno: 1382 | Diskuse
Počet článků 58 Celková karma 19.05 Průměrná čtenost 1061

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz