Jaké budou ceny ojetin v roce 2019?

3. 12. 2018 7:03:12
Skleněnou kouli nemám a šamanský buben toho moc nenapoví - asi bude vhodnější podívat se na to, co lze vyčíst z dlouhodobých údajů. Bude v ČR rok 2019 ten elektromobilní?

Nedočkavým čtenářům mohu už na začátku článku prozradit - nebude. V pravdě elektromobilním rokem by v ČR měl být až rok 2020.

V pátek sice MPO uveřejnilo novou výzvu na dotace na elektromobily (odkaz ZDE), ale vyplatí se zřejmě nespěchat a ještě několik měsíců počkat. Financí na výzvu je dost, výzva je časově velmi přívětivá a tak i my se chystáme ještě z několika jiných důvodů podat žádost až v dubnu 2019 (na podání výzev je čas až do 31.5.2019 a na čerpání ještě delší doba -12 měsíců nebo dokonce ještě déle - přesně nevím, budeme tuto výzvu nejdříve několik týdnů analyzovat - zatím je to moc čerstvé). Ceny v roce 2019 budou zřejmě ještě výrazně klesat - a to jak nových, tak i ojetých elektromobilů.

Před eSalonem jsem uveřejnil svůj odhad, jak by to mohlo být u nových elektromobilů (ZDE). Nyní se podíváme na to, jak to bude vypadat s ojetinami (pohled dle kapacity baterií).

Legenda ke grafu: První sledovaný měsíc je prosinec 2016. Osa X je v měsících, osa Y je v Eurech. Do 2018-11 přesná data, po tomto datu je křivka aproximací na základě minulých údajů.

V minulých článcích jsem poodhalil, jak získávám data u evropských ojetin.

Sleduji hlavně vozy, které se prodávají – tedy ty nejlevnější v nabídce. Neprodejní krasavci za přemrštěné ceny mne nezajímají. Důležité je, že každý měsíc jsou data získávána dle stejných kritérií.

V uvedeném grafu jsou pouze ceny, není zde uvedeno stáří vozidel, či najeté kilometry. V případě, že vás zajímají i tyto údaje, doporučuji se podívat na některý z předchozích článků mého blogu. Trendy jsou v podstatě velmi podobné. Je tu jediná výjimka a tou je Tesla. K 30.11.2018 se v inzerátech objevilo větší množství Tesel s nájezdem kolem 500.000 km (opravdu to není překlep půl milionu ujetých ekilometrů). Proto ta nízká cena - a samozřejmě i odhady jsou tak prudké. Dalo by se říci, že u těchto vozů již pomalu není kam klesat, poněvadž brzy narazí na cenu ojetých BMW i3 a eGolfů.

Ale to je jen zdání. Hlavní důvod bude ten, že i3 a eGolf jsou zatím nesmyslně vysoko. Vždyť, kdo by si po prázdninách 2019 koupil ojetého eGolfa, když za tu samou cenu bude mít eCitygo (nebo tak nějak se ten elektromobilní postrach od Škodovky bude jmenovat) – a to ještě bude mít eCg větší dojezd, modernější baterky, plnou záruku a skvělou infrastrukturní podporu – se povídá.

Na co by se tedy měli v následujícím roce elektromobilisté - čekatelé připravit? No přece na skvělý rok!

Protože po 2019-09 očekávám strmý pokles cen ojetých elektromobilů - alespoň to říkaly o prázdninách blesky.

Autor: Mirek Matyáš | pondělí 3.12.2018 7:03 | karma článku: 9.46 | přečteno: 596x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Mirek Matyáš

Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

2.1.2019 v 9:01 | Karma článku: 16.51 | Přečteno: 682 | Diskuse

Mirek Matyáš

45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

27.12.2018 v 12:18 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 2387 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Hana Šťastná

V očekávání demokratizace fetišizované komunikace

Prezentovala jsem nedávno skupině Číňanů – vesměs představitelům samospráv z provincie Jiangsu - (jiho)české zemědělství. Nechápali, jak je možné, že nám vstup do Evropské unie přinesl dvoutřetinový pokles produkce.

16.1.2019 v 9:57 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Erik Steinn

4. mobilní operátor - kdo ho koupí - vyhraje!

4. mobilní operátor z aukce kmitočtů, kdy "nový" hráč" bude mít přednost - to je jen jiná cesta k menší konkurenci; ale pokud máte 4 mld Kč a chcete je investovat tak, že za ně dostanete za 3 roky 8 mld kč - tak se do toho pusťte!

14.1.2019 v 21:27 | Karma článku: 6.11 | Přečteno: 247 | Diskuse

Helena Sasová

Razítkovací mánie

Pokud po vás chce účetní razítko na paragonu ze supermarketu či benzínové pumpy, vyměňte ji. Zákon o účetnictví a o DPH pravděpodobně nečetla.

14.1.2019 v 12:45 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 276 | Diskuse

Radomír Stárek

Prodat nemovitost nyní nebo ještě počkat

Je nyní vhodná doba k prodeji Vaší nemovitosti nebo je lepší ještě čekat na vyšší cenu? Jak se bude pohybovat nyní trh s nemovitostmi? Jsme již za vrcholem nebo před?

13.1.2019 v 14:47 | Karma článku: 8.85 | Přečteno: 413 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Rychle se zadlužte, ČSSD to za vás zaplatí

ČSSD padají preference, a tak přemýšlí, jak to udělat, aby se jí vrátili voliči. Minulý týden proto přišla s myšlenkou za všechny prachy. Doslova.

11.1.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.35 | Přečteno: 15777 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 20.35 Průměrná čtenost 1024

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz