Jaké budou ceny ojetin v roce 2019?

3. 12. 2018 7:03:12
Skleněnou kouli nemám a šamanský buben toho moc nenapoví - asi bude vhodnější podívat se na to, co lze vyčíst z dlouhodobých údajů. Bude v ČR rok 2019 ten elektromobilní?

Nedočkavým čtenářům mohu už na začátku článku prozradit - nebude. V pravdě elektromobilním rokem by v ČR měl být až rok 2020.

V pátek sice MPO uveřejnilo novou výzvu na dotace na elektromobily (odkaz ZDE), ale vyplatí se zřejmě nespěchat a ještě několik měsíců počkat. Financí na výzvu je dost, výzva je časově velmi přívětivá a tak i my se chystáme ještě z několika jiných důvodů podat žádost až v dubnu 2019 (na podání výzev je čas až do 31.5.2019 a na čerpání ještě delší doba -12 měsíců nebo dokonce ještě déle - přesně nevím, budeme tuto výzvu nejdříve několik týdnů analyzovat - zatím je to moc čerstvé). Ceny v roce 2019 budou zřejmě ještě výrazně klesat - a to jak nových, tak i ojetých elektromobilů.

Před eSalonem jsem uveřejnil svůj odhad, jak by to mohlo být u nových elektromobilů (ZDE). Nyní se podíváme na to, jak to bude vypadat s ojetinami (pohled dle kapacity baterií).

Legenda ke grafu: První sledovaný měsíc je prosinec 2016. Osa X je v měsících, osa Y je v Eurech. Do 2018-11 přesná data, po tomto datu je křivka aproximací na základě minulých údajů.

V minulých článcích jsem poodhalil, jak získávám data u evropských ojetin.

Sleduji hlavně vozy, které se prodávají – tedy ty nejlevnější v nabídce. Neprodejní krasavci za přemrštěné ceny mne nezajímají. Důležité je, že každý měsíc jsou data získávána dle stejných kritérií.

V uvedeném grafu jsou pouze ceny, není zde uvedeno stáří vozidel, či najeté kilometry. V případě, že vás zajímají i tyto údaje, doporučuji se podívat na některý z předchozích článků mého blogu. Trendy jsou v podstatě velmi podobné. Je tu jediná výjimka a tou je Tesla. K 30.11.2018 se v inzerátech objevilo větší množství Tesel s nájezdem kolem 500.000 km (opravdu to není překlep půl milionu ujetých ekilometrů). Proto ta nízká cena - a samozřejmě i odhady jsou tak prudké. Dalo by se říci, že u těchto vozů již pomalu není kam klesat, poněvadž brzy narazí na cenu ojetých BMW i3 a eGolfů.

Ale to je jen zdání. Hlavní důvod bude ten, že i3 a eGolf jsou zatím nesmyslně vysoko. Vždyť, kdo by si po prázdninách 2019 koupil ojetého eGolfa, když za tu samou cenu bude mít eCitygo (nebo tak nějak se ten elektromobilní postrach od Škodovky bude jmenovat) – a to ještě bude mít eCg větší dojezd, modernější baterky, plnou záruku a skvělou infrastrukturní podporu – se povídá.

Na co by se tedy měli v následujícím roce elektromobilisté - čekatelé připravit? No přece na skvělý rok!

Protože po 2019-09 očekávám strmý pokles cen ojetých elektromobilů - alespoň to říkaly o prázdninách blesky.

Autor: Mirek Matyáš | pondělí 3.12.2018 7:03 | karma článku: 9.82 | přečteno: 717x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Neuvěříte, jak je na tom ta elektromobilita v ČR skvěle ...

... zvlášť když zjistíte, z čeho se ta elektřina - na kterou elektromobily jezdí, vlastně vyrábí ...

17.6.2019 v 6:17 | Karma článku: 17.85 | Přečteno: 995 | Diskuse

Mirek Matyáš

Elektromobily na Pustevnách

Opět jeden povedený sraz. Tentokrát v Beskydech na Pustevnách. Tam proběhlo zakončení eJantarové cesty, kterou už několikátý rok pořádá Milan.

30.5.2019 v 9:01 | Karma článku: 13.53 | Přečteno: 957 | Diskuse

Mirek Matyáš

Vydařený Olomoucký sraz

Zase se to podařilo. Na srazu jsem se dozvěděl spoustu novinek a zajímavostí. Pro mě osobně bylo největším překvapením SUVéčko Toyota s rychlonabíjením CHADEMO.

9.5.2019 v 9:29 | Karma článku: 11.01 | Přečteno: 485 | Diskuse

Mirek Matyáš

Dotace na elektromobily - peklo, nebo spása?

Časy se mění. Už to není to, co to bývalo – myslím ta elektromobilita. V sobotu na srazu v Olomouci nás tam bylo třikrát víc, než před rokem. Příští rok – až přijdou dotace - tak se elektromobilisté na náměstí už nevejdou.

6.5.2019 v 7:08 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 1250 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Jan Lunga

Pane prezidente Zemane, měl byste konečně vystoupit v případu pana Babiše

Bez ohledu na to, jak skončí dnešní hlasování o důvěře k vládě České republiky, měl by se k tomuto problému jasně vyjádřit současný prezident. Chce to oprostit se od určitých frází a otevřeně lidem říci, jak to je.

26.6.2019 v 13:42 | Karma článku: 12.74 | Přečteno: 421 | Diskuse

Pavel Beránek

Jak mohou maloobchody konkurovat supermarketům?

Již nějakou dobu si kladu otázku "Jakým způsobem by mohly mikro a malé firmy konkurovat velkým supermarketům?". Pro pořádek jde o firmy do 49 zaměstnanců.

22.6.2019 v 15:26 | Karma článku: 9.84 | Přečteno: 624 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Kdy přijde znárodňování k nám?

Čím dál víc vidím, že jsem tvorem devadesátých let: Zatímco třeba lidi z přelomu šedesátých a sedmdesátých let ovlivnila válka ve Vietnamu, a proto se přidali k Hippies.

21.6.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.66 | Přečteno: 22445 | Diskuse

Josef Košíček

Respekt č. 25: O hrdince kapitalistické práce

Mnichovská zrada: České děvče pracovalo za čtvrtmilionu měsíčně šestnáct hodin denně a nedostalo ani pořádně najíst

18.6.2019 v 19:26 | Karma článku: 18.94 | Přečteno: 1018 | Diskuse

František Boudný

Staví vám dům cikán nebo Ukrajinec?

A rohlíky a pivo nakupujete ve večerce u Němce nebo u Vietnamce? Menšiny nezmiňuju, abych rozdmýchával nějaké nálady, ale ptám se: proč u nás někteří pracovat můžou, ale nechtějí ‒ a jiní chtějí, ale nemůžou?

17.6.2019 v 16:13 | Karma článku: 20.29 | Přečteno: 1547 | Diskuse
Počet článků 63 Celková karma 14.28 Průměrná čtenost 1075

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry. Před třemi roky jsem začal používat elektromobil a doposud najel něco málo přes 100.000 elektrických km.

Po této zkušenosti vnímám elektromobil jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Najdete na iDNES.cz