Ti Norové jsou fakt divní

10. 08. 2018 9:39:09
Zažil jsem zajímavou scénku, jak Nor vysvětloval Polákovi, kde mají parkovat čmoudy. Fakt byl divnej.

Jedu takhle z Prahy po D1 a zastavuji se na Vystrkově. Potřebuju načerpat energii. Já i elektromobil. (Vystrkov je velké nabíjecí místo vedle Benzinky na sjezdu z dálnice u Humpolce).

Samoobslužná nabíjecí stanice disponuje několika rychlonabíječkami a šesti Superchargery (takže je tam dost cvrkot). Vždy, když tam nabíjím, potkám tam nějakého elektromobilistu.

I nyní mám štěstí. Jedna tmavě modrá Tesla a jedna zlatohnědá metalíza. Modrá má CZ ale ta druhá má N. Zatímco řidiče modrého vozu dobře znám, norskou SPZ na Vystrkově vidím poprvé. Má to sem přece jenom 12 hodin jízdy.

Strčím elektromobil na nabíječku a sám se jdu občerstvit na benzinku. Když se po patnácti minutách vracím, vidím Nora v čilém rozhovoru s nějakým řidičem. Kontroluji si stav dobíjení a z celkem hlasitého rozhovoru začínám chápat, že Nor se snaží anglicky vysvětlit Polákovi, že ta zelená místa u nabíječek jsou vyhrazeny pro elektromobily. Stříbrné BMW v dýzlu s polskou SPZ má být zaparkováno jinde.

Je ten Nor Normální?

Copak ten Polák někomu zavazí? Vždyť je tam ještě spousta místa. Copak Nor neví, že tyto značky u nás ještě neplatí, že si to k těm nabíječkám maluje každej jak chce?

Někteří zeleně, jiní modře. Viděl jsem už i červené a oranžové značení.

Prostě lidová tvořivost. Nejlépe to ale vyřešili v Třebíči. Tam zatím bylo vždy volno. Nabíjecí místo je označeno stáním pro invalidy. Z kvality značení je vidět že se jedná o nějaký dávný relikt. Tam když chce elektromobilista načerpat, tak si musí stoupnout na invalidy. Sice pouze na vodorovné, ale i tak to není dobrý pocit. Mohu za to dostat pokutu? Nebo pouze půl pokuty, když chybí to svislé značení?

Elektromobilisté v ČR jsou asi taky nějací divní, ale že by to byli přímo invalidé? Nevím.

Ani Nor neví, že u nás platí lidové „Nehas, co tě nepálí“, nebo snad mají jiná přísloví.

Jó kdyby tak Polák zabíral místo nějakému českému elektromobilistovi, to by byla mela.

Ale že by u nabíječek - na místech označených tak, že to pochopí i indián – neměli parkovat ti, co nepotřebují nabíjet - to mu nedává smysl.

Kdyby jen tak zakroutil hlavou a něco zabrumlal pod fousy – to bych pochopil – ale upozorňovat cizího státní příslušníka, že si má přeparkovat – je to snad nějakej policajt?

Má to zapotřebí? Co ho štve? Není nějakej divnej? Potřebuje si posílit svoje ego? Najet 1.200 kilometrů proto, aby nám tady řekl, co by mělo být Normální.

To musí být ale osobnost, nebo snad charakter?

Nyní, když přijedu k nabíječce a vidím, jak tam parkují spalováky - nebo když se setkám s nějakými omezeními pro elektromobilisty - v duchu si pomyslím, jak by to asi řešil ten Nor.

A poslední dobou o tom přemýšlím prakticky každý den.

No nic, asi se tam k nim budu muset zajet podívat, jak jim to tam všechno funguje. Hlavně by mě zajímalo, jestli jsou takhle divní všichni Norové, nebo jen ti elektromobilní.

Jen pro ilustraci - jak to vypadá na místech rezervovaných pro elektromobily na Vystrkově.

Autor: Mirek Matyáš | pátek 10.8.2018 9:39 | karma článku: 25.92 | přečteno: 3465x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Mirek Matyáš

Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

2.1.2019 v 9:01 | Karma článku: 16.51 | Přečteno: 682 | Diskuse

Mirek Matyáš

45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

27.12.2018 v 12:18 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 2387 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Pavel Kalabis

Jsem Čech a Evropan

Téma Brexitu je v těchto dnech opět aktuální a tento stav neskončí dříve než koncem března. Pak bude možná rozhodnuto, možná na dlouhou dobu. Pro někoho je tento stav Evropy a potažmo EU příznivý a možná i radostný. Pro mě ne.

16.1.2019 v 20:19 | Karma článku: 11.06 | Přečteno: 186 | Diskuse

Jan Ziegler

Jak zbabělí komunisté měli strach z Jana Palacha

A to tak, že státní bezpečnost v rámci akce Hrob zlikvidovala v roce 1973 místo posledního odpočinku Jana Palacha v Praze na Olšanských hřbitovech. Tato ničemná a zoufalá akce dokázala zbabělost rudých.

16.1.2019 v 17:05 | Karma článku: 28.18 | Přečteno: 619 | Diskuse

Emrich Sonnek

Rozdělená společnost?

Často se tu objevuje názor, že ten či onen politik rozděluje společnost. Mluví a píše se o stále více se prohlubujících příkopech a hledá se někdo, kdo by je zase začal zasypávat.

16.1.2019 v 16:38 | Karma článku: 15.65 | Přečteno: 402 | Diskuse

Jiří Turner

Úspěchy reformního islámu

Benjamin Kuras alias Miroslav Kuraš se vysmívá snahám Muslimského reformního hnutí o nápravu islámu. Má je za podvodné a utopické.Není však spíše utopické předpokládat, že se pod tíhou argumentů zřeknou dvě miliardy lidí své víry?

16.1.2019 v 15:17 | Karma článku: 13.86 | Přečteno: 607 | Diskuse

Vladimír Kroupa

Určitě se nemusím stydět za své rodiče… že se neupálili…

Připomínáme si sebevraždu studenta Jana Palacha. Jeho čin byl podle všeho vyústěním jeho frustrace z neochoty národa postavit se komunistické zvůli a hlavně z ochoty sklonit se před okupaci naší země vojsky Varšavské smlouvy...

16.1.2019 v 15:10 | Karma článku: 40.19 | Přečteno: 1598 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 20.35 Průměrná čtenost 1024

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz