Znezaneřáděnej kozel

22. 06. 2018 7:07:07
Máte nad sebou šéfa, který si myslí že je neomylný a přitom to „vede“ od deseti k pěti? Tak vo tom to dneska bude.

Dnes to nebude článek o pocitech, nebo reálných parametrech elektromobilů. Dnes přicházím s prosbou.

S dnešním tématem si nevím rady. Potřeboval bych poradit. Nemohu nalézt ta správná slova. Nedokážu dát dohromady tu správnou bajku.

Minulý měsíc byl obdobím oslav a setkávání. Slavila se nominace na nováčka roku (bloger 2017), slavilo se i umístění. Navštívil jsem také nějaké konference a proběhlo setkání elektromobilistů na Bouzově.

Všude se debatovalo i o elektromobilitě. Zvlášť blogeři mne u Zubajdy překvapili otázkou, proč - když je to tak výhodné, skvělé, ekologické ..., proč už v tom všichni nejezdíme? Co tu elektromobilitu v ČR vlastně brzdí?

Věcí, které zatím nedovolují plný rozvoj elektromobility, je víc. Sleduji to už pět let.

Poslední dobou však začínám mít pocit, že to někdo „brzdí“ schválně. Včera jsem se ale opravdu naštval! Byl jsem totiž na Slovensku. A byl jsem tam i před rokem. Před rokem jsem jel trasu Brno - Bratislava a na D2 byly dvě rychlonabíječky. Sekule a Borymall – obě na slovenském úseku dálnice.

A dnes?

ČR: Brno – státní hranice (60 km) – 0 rychlonabíječek.

SK: Státní hranice – Bratislava (59 km) 5 rychlonabíječek (křížení D2 u Kútů, Sekule, Malacky, Borymall a nákupní centrum Dubrawa).

Dokážete mi to vysvětlit? Na Slovensku, které začalo s elektromobilitou později než my v ČR, mají na hlavním tahu co 10 km jednu rychlonabíječku?!

Ještě si někdo myslí, že v ČR je skvělá podpora čistých technologií, pokroku a elektromobility?

“Kecy v kleci“ – říká Lojza. (Lojzu už znáte z minulého článku.) Lojza je elektrikář a pro trefné přirovnání nejde daleko. Nyní ale Lojza selhal.

Žádal jsem ho, o nějaký příběh, bajku, přirovnání, aby i ti, co se bijí do prsou, přednášejí na konferencích - jak jsou jejich firmy pokrokové, inovační a jak elektomobilitu podporují – aby byli schopni pochopit – že to vlastně brzdí – aby nežili v sebeklamu.

Když jejich prezentaci slyšíte již popáté a nic moc se na ní nezměnilo. Jsme největší, nejpokrokovější, nejekologičtější, my udáváme směr, ... a na konec - to nejde, pracujeme na tom, nemohu jezdit elektromobilem protože ..., máme nyní kyselé jablko ...

Jen pro dokreslení – na poslední konferenci vedle mne seděli dva studenti. Dozvěděli se, že z deseti tuzemských přednášejících o elektromobilně – používá pro jezdění elektromobil pouze jeden. Kozel zahradníkem? Zubař se špatnými zuby. Kovářova kobyla?

Na konci konference se ten jeden student zeptal druhého, jestli těm přednášejícím pořadatel platí, nebo jestli si ten svůj výstup musí platit přednášející – a na kolik ho to tak může vyjít.

Poraďte.

Jak někomu, kdo si myslí že je nejskvělejší, nejúžasnější, nejpokrokovější ... říct, že jsou to vlastně oni, kdo to tady brzdí?

Máte tu zkušenost, znáte ten správný příběh? Písněte mi ho prosím do diskuze?

Dík.

Autor: Mirek Matyáš | pátek 22.6.2018 7:07 | karma článku: 13.31 | přečteno: 631x


Další články blogera

Mirek Matyáš

Norské střípky II

V noci v Norsku kolem silnic trolla nepotkáte. Mají tu osvícené cesty v obci i mimo obec - i v lese. Asi proto se těmto místům trollové vyhýbají. Zato tu jsou skřítci.

15.10.2018 v 8:15 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 455 | Diskuse

Mirek Matyáš

Norské střípky I

Slíbil jsem, že po srazu elektromobilistů v Boskovicích dám na blog nějaké ty postřehy z Norska. To, co mne nejvíce zaujalo. Nejprve tedy k dopravě.

12.10.2018 v 8:09 | Karma článku: 16.61 | Přečteno: 540 | Diskuse

Mirek Matyáš

Jak jsem nenabíjel v Kladně – další z nočních můr elektromobilisty.

Jak jsem nenabíjel na Siemensově ulici v Praze – tak se měl původně jmenovat tento článek, situace se však vyvinula jinak – nenabíjím i jinde.

10.10.2018 v 8:44 | Karma článku: 19.28 | Přečteno: 867 | Diskuse

Mirek Matyáš

Je nás stále více.

Ano, elektromobilistů je stále více, je tedy logické, že přibývají i jejich akce. Jedna z nich se konala v sobotu i ve Westernovém městečku v Boskovicích.

25.9.2018 v 11:22 | Karma článku: 14.32 | Přečteno: 851 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Milan Smrž

Otázky na jadernou energii, které u Václava Moravce nezazněly

Vysocí státní úředníci stále tvrdí, že jádro je nejlevnější zdroj a jinou možnost nemáme. To ale ostře kontrastuje s veřejně publikovanými cenovými kalkulacemi jaderné a obnovitelné energie. Jedná se o neznalost, nebo o záměr?

20.10.2018 v 18:10 | Karma článku: 16.74 | Přečteno: 1119 | Diskuse

Aleš Erber

Je lesnicko-dřevařský sektor v krizi?

Před necelým rokem mi vyšel tento článek, ve kterém jsem nečekal, že situace v sektoru bude na hraně apokaplysy. Mno z toho, co je obsahem rok starého článku, se naplnilo a lokálně překonalo. Je nutné si ho připomenout

18.10.2018 v 21:57 | Karma článku: 11.85 | Přečteno: 420 | Diskuse

Michal Gregor

OSN varuje před změnou klimatu. Jakou máme šanci na záchranu?

Pravděpodobně se na vás poslední dobou ze všech stran valí zprávy s titulky, jako "Pokud se lidstvo nevzpamatuje, za 12 let přijde katastrofa" a jiné, pohromu předpovídající články. Jak na tom doopravdy jsme a co můžeme udělat?

16.10.2018 v 11:31 | Karma článku: 11.47 | Přečteno: 602 | Diskuse

Milan Smrž

Žijeme v nejlepší či nejhorší době? (pokračování)

Na první pohled se zdá, že opravdu žijeme nejlepší době. Většina lidí v našem okolí jí, co chce, jezdí, kam chce, dělá, co chce. Nikdy se tolik lidí v bohatších zemích nemělo tak dobře. Brzy ale na hodovním stole přistane účet.

14.10.2018 v 13:36 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 639 | Diskuse

Stisk Studentský deník

"Vody ubývá a bude hůř," varuje hydrolog Jánský

Ministr životního prostředí Richard Brabec spolu s odborníky diskutovali o ekologické budoucnosti Česka. Pořadatelé ve středu besedou na téma "Voda v krajině" otevřeli festival Ekofilm, který bude v Brně od 11. do 13. října.

12.10.2018 v 20:46 | Karma článku: 14.48 | Přečteno: 451 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 14.82 Průměrná čtenost 923

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV již rok a půl.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.





Najdete na iDNES.cz