eMoucha

4. 04. 2018 10:11:12
Každý z nás se rozhoduje nejlépe, jak umí. Tak proč při stejných výchozích podmínkách jsou někteří daleko úspěšnější než druzí?

Mnozí ekamarádi mi říkají, že se s tím výběrem elektromobilu moc mažu. Prostě si mám nachystat peníze, počkat na nějakou skvělou akci, nebo mně oni sami dohodí nějakou skvělou koupi.

Zjistil jsem však, že “akce“ nevedou k nejlepší koupi. Mnohá zklamání z předchozích nákupů mi také ukazují, že je lepší nekoupit dobře, než nakoupit špatně.

Proto je můj blog tak zdlouhavý – postupně ukazuji metody a techniky, které vedou ke dobré volbě (jestli je to však ta nejlepší volba, to je vždy otázka). A tato "správná volba" může pro každého jedince znamenat jiný výsledek.

Dnes Vám dám zajímavý příklad. Řešení a praktické použití však umístím na blog až den poté. Bude to takový příběh na dvě části – takový malý seriál. Zvídavý člověk si ověří ten správný výsledek až druhý den - pokud ho tedy někdo neprokecne v diskuzi.

Představte si, že sedíte ve vlaku a ten jede krásnou krajinou. Ten vlak má elektrickou lokomotivu a dvanáct vagónů. Každý vagón (i lokomotiva) má dva podvozky o dvou nápravách (celkem 8 kol na vagón).

Čtvrtý vagón je poštovní. Všemi vagóny se dá procházet, kromě čtvrtého. Sedmý vagón je jídelní. Vy sedíte v desátém vagónu proti směru jízdy. Naproti Vám, na sedadle 29 sedí moucha. Vlak jede z města A do města B a cestou staví ve dvou stanicích. První stanice je ve vzdálenosti sedmdesáti kilometrů od města, druhá stanice je od první ve vzdálenosti čtyřiceti kilometrů a od města B je vzdálená třicet kilometrů. Jakmile vlak vyjel ze stanice A, moucha okamžitě začala létat ve vagonu od stěny ke stěně třicetikilometrovou rychlostí. Za hodinu se jí podaří dostat se do jedenáctého vagónu a zbytek cesty létá rychlostí 12,34 km/hod. Je totiž už trošku unavená, chce se jí spát a tak zíííívááá. Za dvě hodiny je vlak v cílové stanici. Otázka zní. Kolik kilometrů uletěla moucha?

Může vyřešení této úlohy zlepšit vaši schopnost se správně rozhodovat?

To poznáte zítra, když zaměníme mouchu za reálný příklad z Vašeho života.

Řešení se pokusím umístit na blog ve čtvrtek, přesně v 12:34 hod.

Autor: Mirek Matyáš | středa 4.4.2018 10:11 | karma článku: 9.21 | přečteno: 417x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Němečtí elektromobilisté jsou truhlíci …

... alespoň takový pocit jsem získal po přečtení článku od blogokolegy Zímy. Je možné, že v Německu jezdí s elektromobily samá paka?

14.1.2019 v 14:01 | Karma článku: 19.08 | Přečteno: 1521 | Diskuse

Mirek Matyáš

Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři ... přeji Vám hodně štěstí a zdraví ... to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

2.1.2019 v 9:01 | Karma článku: 16.51 | Přečteno: 682 | Diskuse

Mirek Matyáš

45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

27.12.2018 v 12:18 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 2387 | Diskuse

Mirek Matyáš

Byl jsem tam.

Ano, 12.12.2018 jsem byl na D1 a kdybych neměl spoustu najetých kilometrů po – a kolem této „strategické komunikace“ – nejspíš bych tam přespal i s vybitým elektromobilem.

17.12.2018 v 7:17 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 1257 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Zuzka Součková

Obědy zdarma pro všechny

Tak, děti, jdeme na oběd, máte ho zadarmo. Ale, pančelko, já nechci, mně ty obědy v jídelně nechutnají," řekne Maruška, otřese se hrůzou při vzpomínce na včerejší oběd. Nebylo to sice jídlo pro gurmána, ale bylo teplé a zdarma.

16.1.2019 v 19:39 | Karma článku: 26.78 | Přečteno: 539 | Diskuse

David Vlk

Tati, a ten bod "G" to je taky fyzika?

Člověk si pořád myslí, že když vyluští křížovku v Reflexu, má přelouskanou Kamasútru a ví, že na pražském Hradě sedí mister Popelníček, tak má pod čepicí. Někdy se ale šeredně plete.

16.1.2019 v 19:02 | Karma článku: 23.21 | Přečteno: 701 | Diskuse

Michal Pohanka

"Nevíte, co se životem? My vám ho naplánujeme!" Aneb Když jste starý, nemocný a bezmocný 4

Pracovat v domově důchodců, v eldéence, nebo třeba i na interně je značně náročné a deprimující, protože tam potkáte spoustu nešťastných, nemocných a bezmocných lidí. A o některé z nich je bohužel i dost špatně postaráno

16.1.2019 v 16:24 | Karma článku: 18.81 | Přečteno: 780 | Diskuse

Libuše Palková

Idiomy

Má ráda idiomy, bývají vtipné a nápadité. Ráda ty české porovnávám s idiomy jiných jazyků a baví mě, jak různé národy pojmenovávají jevy zcela odlišně. Proto pokud některý idiom přeložíte doslovně, můžete pak vypadat jako idiot.

16.1.2019 v 14:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 869 | Diskuse

Jan Bartošek

Ne lanovka, rodič je vinen!

Stále častěji, v duchu výchovy dětí, jako „skutečných svébytných osobností“ se setkáváme s tím, že za problémy či neúspěchy v prosazování tohoto nového „výchovného trendu“ mohou TI OSTATNÍ, nikoli rodič.

16.1.2019 v 13:53 | Karma článku: 27.36 | Přečteno: 758 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 20.35 Průměrná čtenost 1024

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV dennodenně již téměř dva roky.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

Najdete na iDNES.cz