Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překvapeníííí

2. 01. 2018 9:07:07
Tento rok lze očekávat na trhu v ČR nové elektromobily. Nissan Leaf, Opel Ampera, Renault ZOE, Tesla model 3. Co to udělá s trhem v ČR? Dnes jen velmi krátce.

Všechny tyto automobily budou mít baterii o kapacitě větší než 40 kWh. Jinými slovy jejich reálný dojezd bude více než 200 km. Což je více, než denně ujede 90 % řidičů v ČR.

Dá se tedy říci, že tyto elektromobily budou vhodné pro většinu z nás.

Minulý blog jsem zveřejnil strukturu nabíjení elektromobilu při mých cestách během měsíce června, kdy jsem najel elektromobilem (VW e-up!) 4 632 km. Nabíjel jsem celkem 77 krát. 30 krát přes noc a 47 krát přes den. Podařilo se mi uzpůsobit denní režim tak, aby mne časté nabíjení nezdržovalo a nezpůsobovalo časové ztráty.

Ale dobíjet 77 krát za měsíc, to je strašně moc! Když si však do nasbíraných údajů z června 2017 promítneme dojezd nových elektromobilů, zjistíme, že bych mimo domov již musel na svých trasách nabíjet pouze 3 krát!

A to byly ty dny, kdy jsem najel 341 km (5. 6. 2017 - Rosice, Brno, Uherský Brod, Brno, Rosice), 606 km (14. 6. 2017 - Rosice, Brno, Uherský Brod, Brno, Vystrkov, Praha, Vystrkov, Rosice) a 417 km (19. 6. 2017 - Rosice, Blansko, Brno, Sekule SK, Bratislava, Sekule SK, Brno, Rosice). Prakticky by se ty cesty daly vymyslet i tak, že bych nepotřeboval placené rychlonabíječky.

TO JE ALE PŘEKVAPENÍ!

Moderní elektromobil budu moci nabíjet pouze doma a to většinou z fotovoltaiky. Nepotřebuji tedy platit za čipy u rychlonabíječek a ani předplácet kredity. A když bych tedy dobíjel pouze přes noc, zdržení „tankováním energie“ by mi zabralo méně času, než čepování benzínu do spalováku.

JE TADY ZÁSADNÍ OTÁZKA.

Když už budou mít elektromobily dostatečný dojezd, když i náklady na provoz jsou levnější a cestování elektromobilem je pohodlnější - a ještě, když ušetřím čas, protože se již nemusím zdržovat tankováním pohonných hmot - proč bych si měl pořizovat auto se spalovacím motorem?

.

Hlasujte ve finále Blogera roku

Autor: Mirek Matyáš | úterý 2.1.2018 9:07 | karma článku: 14.65 | přečteno: 598x


Další články blogera

Mirek Matyáš

Létající příšerka

Určitě jste ji už viděli. Taková hrbatá, bachratá, vysoká s úzkými koly a divným zadkem. Typická elektromobilní příšerka. Auto, které mě však dokázalo hodně překvapit.

24.4.2018 v 7:07 | Karma článku: 8.03 | Přečteno: 250 | Diskuse

Mirek Matyáš

Řešení eMouchy

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz! Plác! Tak jak to bylo s tou mouchou? A jak je to s tím příkladem ze života?

5.4.2018 v 12:34 | Karma článku: 10.23 | Přečteno: 281 | Diskuse

Mirek Matyáš

eMoucha

Každý z nás se rozhoduje nejlépe, jak umí. Tak proč při stejných výchozích podmínkách jsou někteří daleko úspěšnější než druzí?

4.4.2018 v 10:11 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 339 | Diskuse

Mirek Matyáš

Šokující odhalení SVÚ.am (Státního výzkumného ústavu.am)

Zamrazí Vás prozrazené tajemství o spiknutí, které uniklo ve vědecké zprávě Státního výzkumného ústavu z jedné postsovětské země.

1.4.2018 v 11:22 | Karma článku: 19.75 | Přečteno: 1018 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Nikola Ptáčková

Zhasněte, ať může pan doktor operovat

V Česku teď máme dvě jistoty: Každou chvíli se objeví nová politická strana, která rozhodně změní staré pořádky. A hned se na ní navěsí zelené organizace a zkusí prosadit své pojetí ochrany životního prostředí.

25.4.2018 v 12:43 | Karma článku: 25.87 | Přečteno: 1029 | Diskuse

Mirek Matyáš

Létající příšerka

Určitě jste ji už viděli. Taková hrbatá, bachratá, vysoká s úzkými koly a divným zadkem. Typická elektromobilní příšerka. Auto, které mě však dokázalo hodně překvapit.

24.4.2018 v 7:07 | Karma článku: 8.03 | Přečteno: 250 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Sasankový háj

Proměna kopřivového ráje v sasankový háj je realitou. Otázkou je, zda to není jen dočasné. V každém případě se sasanky objevily tam, kde jsme stačili kopřivy vytrhat.

23.4.2018 v 20:28 | Karma článku: 9.80 | Přečteno: 188 | Diskuse

Dana Emingerová

Deepak Chopra:revoluční přístup ke zdraví

Jako je MUDr. Jan Hnízdil v našich vodách kontroverzním lékařem, který boří tabu svým pojetím celostní medicíny a zároveň vzbuzuje nevoli mnoha "klasických" doktorů, je Deepak Chopra takovou osobností v celosvětovém měřítku.

20.4.2018 v 10:17 | Karma článku: 13.96 | Přečteno: 465 | Diskuse

Milan Smrž

Zemní plyn je problém a nikoliv klimatické řešení

Nemilé překvápko. Ač má zemní plyn při spalování ve srovnání s jinými fosilními nosiči menší emise oxidu uhličitého, jeho celkový přínos ke skleníkovému jevu je mnohem větší než při spalování uhlí.

16.4.2018 v 9:45 | Karma článku: 16.27 | Přečteno: 681 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 14.45 Průměrná čtenost 910

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV již jedenáctým měsícem.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.

 





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.