Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mirek Matyáš

Trojčata rostou a rostou.

Sourozenci Ion, Zero a Imiev nerostou do výšky. Roste však jejich popularita a věhlas. Kladné zkušenostmi vlastníků mne těší, klesající cena znepokojuje. Po zimním poklesu cen se jedná o nejdostupnější elektromobil na trhu ojetin.

12.3.2018 v 7:07 | Karma článku: 10.34 | Přečteno: 349 | Diskuse

Mirek Matyáš

Uvězněný mozek.

Spoustu věcí nedokážeme, protože nám v tom brání objektivní příčiny. Zaměstnavatel, rodina, podmínky, nedostatek financí, čas, špatná doba, špatné vzdělání, nebo naopak příliš dobré vzdělání...

12.2.2018 v 9:05 | Karma článku: 12.46 | Přečteno: 351 | Diskuse

Mirek Matyáš

Jak padá Lístek?

Je zase první pondělí v měsíci a tak na blog umístím další údaje o tom, jak padají ceny ojetých elektromobilů. Minule byl ten nejdražší, nyní dáme ten nejprodávanější.

5.2.2018 v 8:08 | Karma článku: 12.41 | Přečteno: 433 | Diskuse

Mirek Matyáš

A jak voní ta vaše ..., paní Voženílková?

Když nyní zavřete oči - na chvíli uvedete vaše tělo a mysl do klidu - a zhluboka se nadechnete ... co cítíte?

29.1.2018 v 9:09 | Karma článku: 15.83 | Přečteno: 767 | Diskuse

Mirek Matyáš

Vize elektromobilistovy

Prý jestli když mám ty noční můry spojené s elektromobilitou, vidím i nějaké světlé zítřky. Jo, něco vidím, ale nevím, jestli to je příliš světlé.

22.1.2018 v 8:08 | Karma článku: 17.95 | Přečteno: 544 | Diskuse

Mirek Matyáš

Jak nebýt e-holubem.

Pořídili jste někdy skvělou věc, která se jářku ukázala býti příšernou? Tak vo tom je příběh o e-holubovi.

15.1.2018 v 7:07 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 319 | Diskuse

Mirek Matyáš

Co si takhle koupit elektromobil? Vojetej.

Většina řidičů v ČR jezdí nějakou vojetou károu. V roce 2017 byly nově registrované automobily zhruba tak na půl s ojetými. Tak proč si nekoupit starší elektromobil?

8.1.2018 v 7:07 | Karma článku: 15.71 | Přečteno: 1014 | Diskuse

Mirek Matyáš

Překvapeníííí

Tento rok lze očekávat na trhu v ČR nové elektromobily. Nissan Leaf, Opel Ampera, Renault ZOE, Tesla model 3. Co to udělá s trhem v ČR? Dnes jen velmi krátce.

2.1.2018 v 9:07 | Karma článku: 15.48 | Přečteno: 664 | Diskuse

Mirek Matyáš

Jak to tedy s tou elektromobilitou doopravdy je.

To zajímá téměř každého. Nikdo ale ještě raději nedal na internet údaje z reálného provozu. Tak tady jsou. Červen 2017 den po dni. Od nabíjení k nabíjení.

25.12.2017 v 14:05 | Karma článku: 22.74 | Přečteno: 1510 | Diskuse

Mirek Matyáš

Třetí noční můra elektromobilistova

Co že jsem předminule myslel těmi sociálními nepokoji u nabíječek? No přece to, aby se nám tam někteří nedobili.

18.12.2017 v 9:08 | Karma článku: 21.53 | Přečteno: 921 | Diskuse

Mirek Matyáš

Druhá noční můra elektromobilistova

Minule to byl mazec. Jen jsem se podělil o to, z čeho mám obavy a to bylo... A dnes to bude o tom, jak zabíjí autonomní automobily. Tuším, že dnešní diskuze – to bude masakr.

11.12.2017 v 8:27 | Karma článku: 16.31 | Přečteno: 787 | Diskuse

Mirek Matyáš

Noční můra elektromobilistova

Tak jsme si opět u nabíječky poklábosili. Padlo taky téma, jak se neelektromobilisti bojí toho, že nebude kde nabíjet, bude málo elektřiny, baterky nevydrží, v zimě bude zima a v létě horko. A taky to - čeho se prý bojím já?

4.12.2017 v 8:37 | Karma článku: 20.60 | Přečteno: 1247 | Diskuse

Mirek Matyáš

Norsko hrozný, Malajsie naprosto strašný, u nás je to naštěstí oukej.

Spoustu zaručených pravd a informací slýchám při diskuzích na téma energetické úspory. Opravdu se ten svět kvůli elektromobilům zbláznil?

13.11.2017 v 8:48 | Karma článku: 18.69 | Přečteno: 1755 | Diskuse

Mirek Matyáš

Koho je potřeba po volbách dobít!

Výsledky voleb mne nenechaly klidným. To zase dopadlo. Jó to só ty výhody demokracie. Ještěže nás tady už za odlišné názory nebijó. Já už mám nabito a tak se jedu projet. Jak jsem již říkal, jízda elektromobilem mě uklidňuje.

6.11.2017 v 8:44 | Karma článku: 11.77 | Přečteno: 635 | Diskuse

Mirek Matyáš

Je e-mobilita realita?

Sedm měsíců každodenního cestování elektromobilem. Některé otázky jsou zodpovězeny, ale přibyly nové. A je jich dokonce víc než předtím.

30.10.2017 v 7:47 | Karma článku: 10.82 | Přečteno: 613 | Diskuse

Mirek Matyáš

To je on! Mého srdce šampion!

Malý elektromobil jsme do firmy zapůjčili poté, co jsme zjistili, že dojezd eGolfu je pro naše potřeby až až. Je menší, ale kupodivu nám vyhovuje lépe.

8.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 11.16 | Přečteno: 638 | Diskuse

Mirek Matyáš

Straší, ale jede! - jaké je to s eGolfem?

Postřehy z dvouměsíční práce s eGolfem. Kam to šlo, tam elektromobilem. Kam to nešlo, tam spalovákem nebo vlakem. Bratislava elektromobilem, Praha elektromobilem, Ústí n/L elektromobilem, Maďarsko elektromobilem - a Ostrava vlakem.

6.9.2017 v 8:56 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 594 | Diskuse

Mirek Matyáš

Horor pro elektromobilisty - mrazivá jízda bez topení!

Dnes budu psát o tom, jak hororová může být cesta elektromobilem, který neznáte, a nemáte ho tak pořádně odzkoušený. A ještě k tomu cesta v mrazivé noci!

4.9.2017 v 9:46 | Karma článku: 35.11 | Přečteno: 5530 | Diskuse

Mirek Matyáš

Příprava na zapůjčení elektromobilu

Jak jsme se připravovali na to, že budeme v budoucnu používat ve firmě elektromobil? No přece tak, že si ho nejdříve vypůjčíme, abychom zjistili, jestli to má vůbec význam. Ale jak na to?

27.8.2017 v 23:47 | Karma článku: 16.29 | Přečteno: 1269 | Diskuse

Mirek Matyáš

... velká očekávání - AMPÉR 2017 – velká zklamání ...

Každý rok se snažím dostat na výstavu AMPÉR, která se koná na brněnském výstavišti. Dnes však z výstavy neodcházím příliš potěšen. Přemýšlím nad citátem Alexandra Popeho: „Šťasten, kdo nic neočekává, neboť nebude nikdy zklamán.“

22.3.2017 v 12:24 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 684 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 14.85 Průměrná čtenost 932

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let. Měsíčně najedu na služebních cestách něco mezi 3.000 a 6.000 kilometry.

Nyní tedy reálný elektromobilista - a to na celé dva měsíce. (Ano to byl původní plán, nyní jezdím EV již rok a půl.)

A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut.





Najdete na iDNES.cz