Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Poslal jste poptávku 40 firmám? A dostal jen 15 nabídek, ze kterých ani jedna nevyhovovala? Těch zbylých 25 správně vyhodnotilo, že je ztráta času ji pro vás vůbec dělat ;-)

0 0
možnosti

Jednak tam nebylo, že všechny poptávky byly učiněny v jeden den, ale i kdyby, byly všechny doplněny perfektními podklady. Čili to byla svým způsobem soutěž, a pro každou profi firmu mělo být potěšením, vypracovat a poslat nabídku.

0 0
možnosti

Jen s úžasem se divám na to, že o rozhodnutí klienta koupit si nějaký výrobek či služby nerozhoduje úspěch na trhu, ale jen DOTACE. My jsme si zvykli na svou závislost podobnou drogové tak, že už nejsme schopni myslet racionálně. Měli bychom mít na paměti 1) že žádný FVE zdroj nemůže stabilně zásobovat elektřinou ani domácnost, natož podniky. 2) S růstem výkonu FVE (dnes asi 2,2 GW), který překoná optimální kapacitu v mixu odpovídající časové účinnosti, poroste vzájemná kanibalizace v důsledku nadprodukce a bude proto vyžadovat nadále politicky dotační podporu (ukradenou z kapes chudších spoluobčanů). 3) Stát si podporou soukromých FVE vlastně vyrábí nové chudáky, protože v létě, kdy je elektřiny nadbytek, si majetní lidé svými FVE sníží spotřebu, ale současně přenesou fixní náklady (v ceně elektřiny je osm položek) na ty spoluobčany, kteří si takové technologie nemohou dovolit, a to ani s dotacemi. Samozřejmě tím vypadne i platba DPH. Jedinou cestou je: A. Přestat pokřivovat trh dotacemi. B. Uvědomit si, že skutečnou nákladovost a stabilitu dodávek poměří jen zimní měsíce, kdy zátěž soustavy dosahuje až 12.000 MW o pracovních dnech. ČEPS ve svých plánech samozřejmě nepočítá s žádnými zdroji ze slunce či větru, proto jsou z fyzikální podstaty a závislosti na počasí nespolehlivé a přerušované. C. MPO a ERÚ by měly změnit tarifní politiku tak, aby v létě by sazby nižší a v zimě vyšší. Tak by se zabránilo prohlubování sociální diferenciace na cenách energetiky. Když chce někdo pomoci životnímu prostředí, tak si za své solární elektrárnu může postavit a nemusí mít ani nějaké dotace. Ale když se podívám na praktikovanou politiku Green Deal, už vůbec nejde o snižování emisí CO2, je to jen honba za dotacemi, přerozdělování veřejných statků na novou zelenou oligarchii ovšem se zásadním ochuzením ekonomiky a celé společnosti vinou očekávaného rozpadu stabilní energetiky a exploze cen energie.

7 0
možnosti

Se spoustou věcí s Vámi musím souhlasit, s některými nesouhlasit. Ale to by bylo na celý další blog. Tak po částech v následujících blozích. ;-)

0 0
možnosti

Ještě mám dotaz k těm grafům na konci. Z nich mi vychází, že pro celoroční provoz je optimální nastavit panely pro maximalizaci výroby na podmínky zimního slunovratu. Přes léto je světla dost, tedy je vcelku jedno, jak jsou natočené. V zimě je naopak světla málo, tak se počítá každé zvýšení zisku. Je to tak? Nebo je pro celoroční zisk (s ohledem na to, abych měl co nejméně přetoků) výhodné jiné nastavení (včetně natočení na nějakou světovou stranu)? Řekněme, že mi tu z žádné strany (východ-západ) nic významně nestíní.

1 0
možnosti

Správný postřeh - ale vše záleží na tom, co vlastně potřebujete. Maximální výrobu za celý rok - nebo maximálně vykrýt spotřebu vašeho RD? Tak více v příštím blogu.;-)

0 0
možnosti

Díky za osvětu. Věřím, že i u nás. se to na pumpách rozjede. Četl jsem někde článek, že v Anglii si BP pochvaluje provozování nabíječek, protože na nich mají větší zisky než na prodeji klasických paliv. Těším se na pokračování.

0 0
možnosti

Nedavno bylo v tivi, ze u Pruhonic slavnostne otevreli nejakou elektro velkopumpu, tak snad se zacina blyskat na casy.

0 0
možnosti

Hezky napsany clanek. Premyslel jsem o "Zelene usporam", ale spocital jsem si, ze vetsina uspor jde dodavatelske firme a tak mne to prestalo zajimat. Zatim.

2 0
možnosti

Díky za vaše články. Poptával jsem FVE a chtěl jsem odhad návratnosti. Obchodník vzal odhadovanou výrobu za rok, vynásobil to tarifem a o tom prohlásil, že tolik ušetřím. ;-D Byť v textu zmínil něco o přebytcích, které se mi už nevejdou ani do baterií, nějak s tím ve výpočtu úspor nekalkuloval.

Já se rozhodl, že do toho půjdu, a sázím na to, že nic moc návratnost mi dožene inflace. Za pár let uvidím, jak velký je můj risk.

4 0
možnosti

Skvělá volba - ať nám to svítí!R^

1 0
možnosti

J71i31r69i 61P65i42l11n15y

27. 1. 2022 11:05

No nazdar. O co všechno já benziňák přicházím. Sice nepamatuji, kdy jsem na benzince stál naposledy nějakou frontu, zato když plánuji nějakou delší cestu, tak mě nějaké aplikace a plánování kam až dojedu, kde dotankuji vůbec netrápí. O to všechno se já hlupák připravuji. A to už nemluvím o tom, že nemusím řešit spotřebu klimy a topení.

6 0
možnosti

No taky mi je z toho někdy smutno, když vzpomínám na svoje staré dobré LPG, TDI a TSI. Kdyby se nerozpadly, mohli jezdit dodnes. ;-(

1 0
možnosti

Asi nejvýstižnější je to, jak jste své podklady zaslal patnácti či kolika firmám, a žádná je nebyla schopna správně zpracovat a učinit tak kvalifikovanou nabídku. No jo, dřív prodávali třeba Herbalife, dnes zase fotovoltaiku, pozítří se všichni vrhnou zase jinam, tak co bychom chtěli. Prostě "profíci," ale vždy s časovým omezením. Jeden by si řekl, ještěže tohle není možné třeba v medicíně. Jenže když už tady dělá plastického chirurga peruánský biolog?

1 0
možnosti

M91i12l83a70n 32V61a20r43g13a

28. 1. 2022 13:22

Ani nie podľa Vás "profíci" ale reálne uvažujúce firmy ktoré poptávku odhadli tak, že je poslaná ďalším XY firmám. Milujem ľudí ktorý svoju poptávku zašlú každému koho nájdu na internete a zabíjajú tak ich čas. Načo to je dobré vytipujem si najprv zopár firiem a tých oslovím a keď tak potom ďalších 10. Ale nie naraz 40.

0 0
možnosti

Šmakovný text pro odborníky;-D

1 0
možnosti
Foto

J24a70n 60Š65i22k

27. 1. 2022 10:02

Díky za zajímavý a velmi korektně napsaný článek. Hezký den

3 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik