Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Proč už někdo nedělá nový elektromobil s dojezdem 200 km a cenou do 200.000,- Kč. Tato auta by dokázala nahradit 50% toho, co jezdí po silnicích v ČR a stojí na parkovištích ve městech."

Protože to neodpovídá současné ekonomické realitě. Dacia Spring má baterii 27 kWh a dojezd 230 km WLTP, což je přesně to, co je zde požadováno. Ale nestojí do 200 tisíc Kč ani omylem, ale začíná až na 450 tisících ve verzi "holota". A 50 % městských aut tedy toto vozítko ROZHODNĚ šanci nahradit nemá, už jen proto, že dojezd není jediný parametr.

Mimochodem, pokud se nepletu, tak do 200 tisíc Kč momentálně nelze koupit žádný nový vůz (čínské golfové vozíky nepočítám).

1 0
možnosti

Rád chodím na Vaše blogy. Minule jsem v nadsázce elektro nazval - úchylkou lidstva. Vedle problémů s nabíjením, vidím záhadu i s garážováním. Baterie rády hoří, pak bazén pro hašení jako dobrý doplněk. (Pokud dopřesníte budu vděčen)

O víkendu dcerka. Zrovna dnes, vstupuje do prodejny Huyndai. Vyhlédla si nový 30i kombi - Famili Smart. Po slevě 60 tis cena 476.860 Kč. Věřím, že vyjedná snížení vy další. To jenom potvrzuje trend, rychle koupit normální auta bez hybrida. Já kdysi pořídil Reaulta Megana, o cosi levněji. Výbava je ovšem nesrovnatelná. Pro zajímavost. Její konfigurace + Výbaba viz PDF :

https://autoczech.hyundai.cz/...c=1

1 0
možnosti

Děkuji za přízeň - materiálu mám dost na dalších 80 blogů - snažím psát se psát o tom, že samotné elektroauto bez zázemí nabízí opravdu málo výhod. Ale synergie EV + BAT + FV je prostě skvělá. (Co přesně potřebujete dopřesnit?(!!

1 0
možnosti

teda od zarytého propagátora bych toto nečekal...Zbytečně velký dojezd mnohých elektromobilů – proč už někdo nedělá nový elektromobil s dojezdem 200 km a cenou do 200.000,- Kč. Tato auta by dokázala nahradit 50% toho, co jezdí po silnicích v ČR a stojí na parkovištích ve městech.

Zdroj: https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=771394

za 200 tisíc byste nedostal ani elektrický velorex, ne tak plnohodnotné auto

1 0
možnosti

Myslím si, že větší baterie nemají do okolí 50 km od velkých měst pro běžný provoz význam.

Kolik je to procent populace? 50? 70?

No a když jednou za půl roku - rok potřebujete něco většího odvést, tak si půjčíte dodávku, nebo nascherujete auto na dovolenou.

To že pořízení auta je spíše otázka Ega a ne rozumu je druhá věc.;-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik