Diskuse
Vo co ti de
Děkujeme za pochopení.
P54e35t47r 76B22u75r79i16a41n
Moc zajímavé čtení. Je já si na ten elektro dopravní prostředek nemohu nějak zvyknout. Mojí vášní jsou motorky. Nedávno jsem se svezl na elektromotorce Zero. Váha o něco menší než moje. Dojezd asi poloviční. Více než o 20kW nižší výkon. Nabíjení se speciální rychlonabíječkou 4h, jinak tuším 9h. Kdybych na ní jel od nás do Prahy a měl rychlonabíječku, tak někde u Humpolce sedím na benzínce a piju jednu kávu za druhou. Bez rychlonabíječky bych si musel hledat nocleh. Cena téměř půl mega. A ten zvuk, na ten si nezvyknu. Tak doufám, že vývoj půjde rychle dopředu. Protože jet na ní za hranice na sraz, to abych vyjel týden předem a než bych se vrátil, tak by si doma mysleli, že jsem byl na expedici v Maroku. Samozřejmě si v tomto dělám srandu. A samozřejmě karma.
M30i78r24e41k 35M35a62t45y73á13š
Emotorky nejsou moje hobby - a tak tu problematiku moc neznám.
K90a79r13o36l60í33n95a 40H28a24n18u41š98o30v49á
Umí nějaký elektromobil v ČR systém B2H?
M66i51r43e54k 10M10a72t95y75á73š
V2H - ano, ale není na to v ČR připravena distribuce - je nutný ostrovní systém
V2B - ano, ale i tady je problém s normami a zákony
V2G - zatím ne - je na to potřeba mít připravenou distribuci ( a ta to samozřejmě nemá zapotřebí) viz Komunitní energetika - třeba zde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:52016PC0767R(01)
V2L - ano - většinou to umí všechny starší Chadema (Nissan, Mitsubishi iMiev, Peugeot Ion, Citroen Zero ...) - je na to potřeba přídavná "krabička", kterou prodíval Nissan
Z moderních - ti to umí rovnou bez krabičky - např. Honda 1,4 kW, nebo Huinday ioniq5 například 3,6 kW
(Jen pro představu 3,6 kWh - to si pustíte pračku, ledničku, mrazničku, uděláte si oběd a ještě u toho můžete vysávat.)
J54i10ř34í 63K62i33n18d76l
K výrobě baterií potřebujete kovy, jako je lithium. Tyhle kovy má pod palcem Čína. Takže někde se musí zplundrovat příroda, aby se kovy dostaly na povrch. Pak se naloží na loď a ta jede do Číny, kde se zpracují. Pak se naloží na loď a jede to do Evropy. Výroba baterií není žádná ekologie. To, aby bylo možné auta krmit elektrikou bude se muset všude natáhnout elektrické kabely o tlouštce lidské paže. Čím víc elektroaut, tím více bude třeba elektrického proudu Ten nedodá aní větrná elektrárna a ani sluneční. Když nesvítí a nefouká není proud. Do dnes se neví co bateriemi až doslouží. Vše je stále ve stadiu úvah. Samo elektroauto spotřebuje daleko více kovů a protože je to nutné k jeho váze, kterou veze, Musí mí t zesílenéí brzdy a tak dál. Takže co je na něm ekologické. Přitom je nmožné vyrábět auta na pohon vodíku. U nich vývoj dospěl do stadia, že jsou bezpečné a daleko elkologičtější
P66a11v51e98l 85D52v25o45ř60á90k
Auta na vodíkový pohon byla zkonstruována už před mnoha lety. Problé: výroba vodíku.
J33i88ř78í 92S90t92r67ž20í12n28e12k
Zajímavý článek, ovšem zatím realita hovoří o tom, že elektromobil je dvojnásobný "špindíra" proti klasickému automobilu.
Dvojnásobná produkce CO2 elektromobilu při jeho výrobě (těžba surovin doprava, spotřebovaná energie atd.) se vykompenzuje ekologičtější provozem až po ujetí cca 120-130 tis.km.
V našich podmínkách při průměrném ročním nájezdu 15 tis.km soukromého vlastníka to znamená 8 roků špinavého provozu elektromobilu, než by se mohl stát ekologičtějším než fanaticky zatracovaný automobil se spalovacím motorem.
Stávající životnost baterií je ovšem garantována na 5-8 roků, takže prakticky se elektromobil v privátní sféře zatím nemůže stát ekologičtějším než benzíňák, nebo nafťák.
U firemních elektromobilů s vyšším ročním nájezdem je možno se dostat na ekologický provoz za cca 4 roky (pokud vydrží baterie při častém rychlonabíjení).
Příštích 10 roků nelze očekávat podstatné zlepšení, kolem roku 2030 by se snad špindíra elektromobil mohl stát ekologičtějším než klasický automobil již po nižším nájezdu, díky přesunu výroby baterií z Číny do států s větším procentem podílu jaderné a obnovitelné energie.
V89l17a17d59i86m78í95r 15Š63ť60a84s32t32n62ý
Dal jsem vám karmu za vizionářství, ale vaše nadšení nesdílím, neb jsem pesimista, který uvěří, až když vidí zařízení trvale a bezchybně fungovat. a nezlobte se, mě to přijde poněkud příliš komplikované.
Vaše vize cesty do práce v roce 2023 má zatím bílé místo. Zatím co váš zaměstnavatel si smlsne na zbytku energie ve vaší baterii, může se stát, že slunce zůstane za mraky. To vypadá na pěší cestu zpět k domovině.
M48i89r66e64k 89M39a64t48y80á71š
Děkuji.
Ale vize dobrá ne?
Realitu rozebereme v některém z příštích blogů.
Z86b93y60š18e41k 94H51l30i88n74k76a
Vy jste zjevně zlý člověk. Závidíte solárníkům dotace a nechcete jim je platit.
M92i44r49e98k 72M28a39t96y40á48š
Když si vygůglíte deset největších příjemců solárních dotací v ČR, bude Vám to jasné.
J65i56ř40í 51K13i11n54d21l
Jak řekl v mediích šéf koncernu W elekroauta byla automobilkám vnucena aniž se někdo zajímal, jaké problémy elektroauto představuje. Řekl budeme vyrábět auta o váze 300 a 500 kg, plné drahých a těžko dostupných kovů. Ve finále budou jenom pro lidi, kteří na to mají. Budou se muset vyrábět další zdroje vyrábějící elektřinu. O ekologii nemůže být ani řeč. Budou méně elkologická než auta na naftu a benzín.
M88i46r50e36k 44M72a91t27y86á73š
Podle toho co píšete, tak tomu ten šéf vůbec nerozumí. Máte nějaký odkaz nebo citaci jak to přesně řekl? Nezdá se mi že by šéf W byl tak hloupý. Zdá se mi to celé překroucené.
Z67d18e63n43ě56k 85M55a54t27u65š26k20a
Kolik lidí v ČR má rodinný dům, který je na elektřině soběstačný celý rok???
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Petr Hannig
Nejistota ve všem
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky