Diskuse

Vo co ti de

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Moc zajímavé čtení. Je já si na ten elektro dopravní prostředek nemohu nějak zvyknout. Mojí vášní jsou motorky. Nedávno jsem se svezl na elektromotorce Zero. Váha o něco menší než moje. Dojezd asi poloviční. Více než o 20kW nižší výkon. Nabíjení se speciální rychlonabíječkou 4h, jinak tuším 9h. Kdybych na ní jel od nás do Prahy a měl rychlonabíječku, tak někde u Humpolce sedím na benzínce a piju jednu kávu za druhou. Bez rychlonabíječky bych si musel hledat nocleh. Cena téměř půl mega. A ten zvuk, na ten si nezvyknu. Tak doufám, že vývoj půjde rychle dopředu. Protože jet na ní za hranice na sraz, to abych vyjel týden předem a než bych se vrátil, tak by si doma mysleli, že jsem byl na expedici v Maroku. Samozřejmě si v tomto dělám srandu. A samozřejmě karma.

1 0
možnosti

Emotorky nejsou moje hobby - a tak tu problematiku moc neznám.:-/

1 0
možnosti

Umí nějaký elektromobil v ČR systém B2H?

0 0
možnosti

V2H - ano, ale není na to v ČR připravena distribuce - je nutný ostrovní systém

V2B - ano, ale i tady je problém s normami a zákony

V2G - zatím ne - je na to potřeba mít připravenou distribuci ( a ta to samozřejmě nemá zapotřebí) viz Komunitní energetika - třeba zde:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:52016PC0767R(01)

V2L - ano - většinou to umí všechny starší Chadema (Nissan, Mitsubishi iMiev, Peugeot Ion, Citroen Zero ...) - je na to potřeba přídavná "krabička", kterou prodíval Nissan

Z moderních - ti to umí rovnou bez krabičky - např. Honda 1,4 kW, nebo Huinday ioniq5 například 3,6 kW

(Jen pro představu 3,6 kWh - to si pustíte pračku, ledničku, mrazničku, uděláte si oběd a ještě u toho můžete vysávat.:-))

2 0
možnosti
Foto

K výrobě baterií potřebujete kovy, jako je lithium. Tyhle kovy má pod palcem Čína. Takže někde se musí zplundrovat příroda, aby se kovy dostaly na povrch. Pak se naloží na loď a ta jede do Číny, kde se zpracují. Pak se naloží na loď a jede to do Evropy. Výroba baterií není žádná ekologie. To, aby bylo možné auta krmit elektrikou bude se muset všude natáhnout elektrické kabely o tlouštce lidské paže. Čím víc elektroaut, tím více bude třeba elektrického proudu Ten nedodá aní větrná elektrárna a ani sluneční. Když nesvítí a nefouká není proud. Do dnes se neví co bateriemi až doslouží. Vše je stále ve stadiu úvah. Samo elektroauto spotřebuje daleko více kovů a protože je to nutné k jeho váze, kterou veze, Musí mí t zesílenéí brzdy a tak dál. Takže co je na něm ekologické. Přitom je nmožné vyrábět auta na pohon vodíku. U nich vývoj dospěl do stadia, že jsou bezpečné a daleko elkologičtější

0 0
možnosti
Foto

Auta na vodíkový pohon byla zkonstruována už před mnoha lety. Problé: výroba vodíku.

0 0
možnosti

Zajímavý článek, ovšem zatím realita hovoří o tom, že elektromobil je dvojnásobný "špindíra" proti klasickému automobilu.

Dvojnásobná produkce CO2 elektromobilu při jeho výrobě (těžba surovin doprava, spotřebovaná energie atd.) se vykompenzuje ekologičtější provozem až po ujetí cca 120-130 tis.km.

V našich podmínkách při průměrném ročním nájezdu 15 tis.km soukromého vlastníka to znamená 8 roků špinavého provozu elektromobilu, než by se mohl stát ekologičtějším než fanaticky zatracovaný automobil se spalovacím motorem.

Stávající životnost baterií je ovšem garantována na 5-8 roků, takže prakticky se elektromobil v privátní sféře zatím nemůže stát ekologičtějším než benzíňák, nebo nafťák.

U firemních elektromobilů s vyšším ročním nájezdem je možno se dostat na ekologický provoz za cca 4 roky (pokud vydrží baterie při častém rychlonabíjení).

Příštích 10 roků nelze očekávat podstatné zlepšení, kolem roku 2030 by se snad špindíra elektromobil mohl stát ekologičtějším než klasický automobil již po nižším nájezdu, díky přesunu výroby baterií z Číny do států s větším procentem podílu jaderné a obnovitelné energie.

0 0
možnosti
Foto

Dal jsem vám karmu za vizionářství, ale vaše nadšení nesdílím, neb jsem pesimista, který uvěří, až když vidí zařízení trvale a bezchybně fungovat. a nezlobte se, mě to přijde poněkud příliš komplikované.

Vaše vize cesty do práce v roce 2023 má zatím bílé místo. Zatím co váš zaměstnavatel si smlsne na zbytku energie ve vaší baterii, může se stát, že slunce zůstane za mraky. To vypadá na pěší cestu zpět k domovině.

3 0
možnosti

Děkuji.

Ale vize dobrá ne?

Realitu rozebereme v některém z příštích blogů.

0 0
možnosti

Vy jste zjevně zlý člověk. Závidíte solárníkům dotace a nechcete jim je platit.

R^

2 0
možnosti

Když si vygůglíte deset největších příjemců solárních dotací v ČR, bude Vám to jasné. R^

1 0
možnosti
Foto

Jak řekl v mediích šéf koncernu W elekroauta byla automobilkám vnucena aniž se někdo zajímal, jaké problémy elektroauto představuje. Řekl budeme vyrábět auta o váze 300 a 500 kg, plné drahých a těžko dostupných kovů. Ve finále budou jenom pro lidi, kteří na to mají. Budou se muset vyrábět další zdroje vyrábějící elektřinu. O ekologii nemůže být ani řeč. Budou méně elkologická než auta na naftu a benzín.

2 0
možnosti

Podle toho co píšete, tak tomu ten šéf vůbec nerozumí. Máte nějaký odkaz nebo citaci jak to přesně řekl? Nezdá se mi že by šéf W byl tak hloupý. Zdá se mi to celé překroucené.

1 0
možnosti
Foto

Kolik lidí v ČR má rodinný dům, který je na elektřině soběstačný celý rok???

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS