Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Elektromotory nahradí spalovací motory za 15 až 20 let. Auta se spalovacími motory budou nakonec jen historické kuriozity, tak jak to vidíme například u parních strojů.

1 1
možnosti
MP

Argument, že je to ekologičtější varianta dopravy než spalovací motory musí nutně shořet ve chvíli, kdy budeme uvažovat ekologickou stopu výroby baterií a jejich likvidaci. A to nemluvím o podmínkách, za kterých se dolují suroviny, kolik lidí (včetně dětí) v třetím světě to zaplatí zdravím a životem a dalších dopadech. Hlavní hledisko bude jako obvykle spíš globálně ekonomické.

3 0
možnosti
ZZ

Naprostý souhlas, Petře !!! ̈

R^R^R^

0 0
možnosti

10) čistá energie (záleží na tom, z čeho je elektřina vyrobena – u nás v ČR v dohledné době těžko)

11) čistý vzduch ve městech (add. bod č.3)

12) možnost použití rekuperace (funguje i v novějších vozech klasické koncepce)

13) možnost energetické soběstačnosti v individuální dopravě (add. bod č.2)

1 0
možnosti
TD

Ad 10) Jsou i země s horším energetickým mixem než ČR. Uhlí bude zdá se v následujících dvou desetiletích postupně nahrazováno plynem, což přispěje k větší čistotě našeho mixu. Ale autor tady měl asi na mysli spíš domácí FVE.

Ad 12) Tak to bych rád viděl jak. K rozumnému využití rekuperované energie potřebujete alespoň hybrid. Systémy rekuperace k napájení palubních spotřebičů apod. jsou u spalováků marketingové vějičky spíš než cokoli jiného. Nějaké pokusy se setrvačníky dělalo tuším Volvo, ale nejsem si vědom, že by se to dostalo do mainstreamu.

1 0
možnosti

6) možnost autonomního provozu (to zvládají i vozy se spalovacími motory)

7) zvýší průchodnost křižovatek - okamžitý rozjezd (add. od č.1)

8) plynulost rozjezdu i brzdění (závisí na individuálních dovednostech řidiče)

9) parkování v modrých zónách (pouze dočasná výhoda, využívající malý počet elektromobilů v provozu)

1 0
možnosti
TD

Ad 7) Ano, v průměru se průjezdnost křižovatek díky rychlému rozjezdu EV opravdu o něco zvýší. Jak s tím souvisí bod 1 mi nějak ušlo.

Ad 8) To ano, ale minimálně v běžných městských rychlostech do 50 km/h je opravdu dynamika kvalitního EV někde jinde. Zase bych to ale nepřeceňoval, není účelem trhat koly asfalt jen proto, že to jde...

1 0
možnosti

Výhody elektromobility:

1) jednoduchost v ovládání - stačí jeden pedál (to je o osobních preferencích, znám spoustu řidičů, kteří z uvedeného důvodu odmítají ve svých vozech automatické převodovky)

2) možnost nabíjet doma (ne každý má tu možnost, když více než polovina lidí bydlí v nájemních domech, paneláky apod.)

3) snad v budoucnu zlepší ovzduší velkých měst (hodně diskutabilní, když většina velkých měst je závislá na teplu z Tepláren/elektráren, kde se stále spaluje uhlí)

4) nižší opotřebení na krátké vzdálenosti (snad pouze zde mají elektromobily současné koncepce nezpochybnitelnou výhodu oproti konvenčním vozům)

5) odstřižení od závislosti na Rusku, Ázerbajdžánu a Saudské Arábii (žiji v ČR a politika mě nezajímá, nicméně ropy je stále dost a do budoucna, nejméně 100 let, i bude)

1 0
možnosti
Foto

V případě elektromobility je totiž při stávajících technologiích zcela zásadní těžba vzácných kovů. Jak nicméně uvedla Evropská komise v loňské studii, Evropa a spolu s ní i zbytek světa je v tomto ohledu závislá na Číně. Ta je největším dodavatelem hned deseti takových prvků. Čína je totiž druhým největším globálním producentem kobaltu a lithia, kdy prvního dodává 7 procent a druhého dokonce hned 37 procent z celkového objemu. Mimo to je Čína největším dodavatelem grafitu, stejně jako těžkých vzácných kovů, kdy prvního vyváží do Evropy 47 a druhého dokonce 98 procent.

Aby přitom EU dosáhla svých cílů, které jsou spojené s masovým nástupem elektromobility, pak musí do roku 2030 navýšit odběr lithia 18krát a kobaltu 5krát. To ovšem není nic v porovnání s rokem 2050, do kterého bude muset být produkce navýšena v prvním případě takřka 60krát a ve druhém 15krát. Řeč je přitom stále pouze o Evropské unii, nicméně některé části světa pochopitelně nehodlají zůstat pozadu. Díky tomu má do půlky tohoto století vzrůst odběr vzácných kovů desetinásobně. Znamená to tedy, že EU bude enormně závislá na Číně, nebo musí problém začít urychleně řešit.Aby se Evropa vymanila ze závislosti na Číně, došlo by k výraznému navýšení těžby vzácných kovů na jejím území. Či v Kanadě nebo v Africe. To bude znamenat jen další zásah do životního prostředí, který se přidá k jinému přehlíženému problému - nedostatku elektrické energie z jiných než fosilních paliv. Ta z obnovitelných zdrojů je nedostačující, jak nám ostatně nedávno připomnělo Rakousko, které takřka způsobilo blackout Evropy. A to ve chvíli, kdy elektromobilů jezdí po silnicích pořád jen hrstka.

4 0
možnosti
Foto

Dopadne to jako s mobilními telefony, ze začátku nic moc a teď to má každý. Ale k tomu bude asi ještě dlouhá cesta.

4 0
možnosti

Hodně dlouhá cesta, pokud se zásadním/revolučním způsobem nezmění jejich koncepce a také samozřejmě cena a v budoucnu nepřijdou nějaké restrikce, nebude si většina kupovat za více peněz méně užitečnou věc.

2 0
možnosti
LH

Ten, kdo prosazuje v naší republice elektromobily, nepřemýšlí kde budeme za x let brát do těchto aut elektriku.Každá ze skupin ekologistů je proti něčemu...jedni proti uhlí, druzí proti atomu, třetí proti vodě a čtvrtí proti zrdcadlům.

Takže chtěl bych vědět od těchto expertů na elektrická auta, KDE CHTĚJÍ BRÁT ELEKTŘINU do těchto aut aza 10,20, 30 let.

Bydlím několik km od elektrárny v Trutnově.Dokud jely doly Malé Svatoňovice, Radvanice a Žacléř, dodávalo se uhlí do této elektrárny.Doly jsou zavřené a elektrárna jede na dřevo.Dokážete si představit kolik toho dřeva za rok spotřebuje.A to mně dokonce jeden známý vypravoval, že se tam spalovala i pšenice.

A tito vyznávači elektriky jsou asi tak krátkozrací jako představitelé vlád po revoluci, kdy nechali ZABETONOVAT A ZAASFALTOVAT nejlepší zemědělskou půdu a nyní se každý diví, že nemáme vodu.

5 0
možnosti
VV

Ano, pred sto lety take lide nepremysleli a neptali se kde tu naftu budeme brat.

Jiste mate tam u vas v horach domecek a spicitejte si kolik elektriny vam muze nabidnout jeho strecha.

2 0
možnosti
Foto

První otázkou je vždy: "Kde na to vezmu?"

Dokud bude elektromobilita luxusem, nebudou se lidé ptát, proč s ní začít, proč do ní investovat.

3 0
možnosti
Foto

Jaký luxus? To nevidíte, kolik vozů o stejné ceně tu jezdí? Navíc, až se rozjede výroba, tak přirozeně cena klesne.

Problém je jinde - nedostatečně dimenzovaný rozvod elektřiny. Podobně, jako v padesátých letech byl nedostatek čerpacích stanic.

1 0
možnosti
LU

Mňa a som presvedčený, že drvivú väčšinu zaujíma hlavne cena, mám rodinný dom, takže nabíjanie pri mojom najazdení cca 30-40km denne ma netrápi. Návratnosť navýšenia ceny medzi elektromobilom a klasickým autom je pri mojom počte najazdených km utópia.

Rozdiel napr mesačného lízingu je podstatne vyššia ako cena spotrebovaného benzínu., to platí aj v hotovosti.

Dúfam, že cena pôjde dole, ak mi to bude dávať aj ekonomický zmysel potom si určite z radosťou obstarám elektromobil.

1 0
možnosti
MM

K ekonomické návratnosti rozumně vybudované elektrárny - bez dotací - se dostaneme v některém z příštích blogů.

0 0
možnosti
AM

A83d26a39m 75M38a82l68ý

4. 2. 2021 10:13

Elektromobily nejsou šetrnější k přírodě než běžná auta, přesto jsou dotovány a protěžovány. :-(

5 0
možnosti
Foto

Může to doložit. A co proti tomu těžba ropy, její dovoz, zpracování a rozvoz do benzínek?

1 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik