Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

uhlie a para - tieto porovnania a možná škodlivosť nechajte na zelených. osobne si myslím, že sa treba posunúť - spomeňte si na parné lokomotívy s aktualizáciou na mazut a akumulačné (para natlakovaná počas noci) ten mazut si ľudia predstavia v súvislosti s pohonu zaoceánskych lodí :-)

ich fungovanie - čierny a mastný dym oproti obyčajnej vodnej npare vypúšťanej z valcov ...

0 0
možnosti

J16i66ř85í 31Z20u55k36a70l

31. 5. 2019 11:22

Já osobně fandím a moc děkuji lidem, kteří takovéto akce pořádají, protože to ukazuje praktickou stránku elektromobility a používání elektrických/PHEV aut obecně. Já sám mám dobíjecího hybrida VW Passat GTE a a je to mnohem zábavnější s ním jezdit než s předchozí naftovou Octavií. A dokonce jsem se naučil jezdit mnohem klidněji a užívám si ticho a poslech kvalitního jazzu. :-)

Elektromobilita mě uchvátila natolik, že jsem se rozhodl využít možnost o vypsání projektu pro Brno a vytvořil jsem vlastní projekt na dobíjecí stanice po Brně. Žádné rychlonabíjecí s cenou za čtvrt miliónu korun, ale malé nabíječky do 22kW, kde si nabijete pohodlně přes noc pár set kilometrů. Síť to přes noc nezatíží a po městě pak jezdíte na nákupy a pro děcka do školky bez hluku a výfukových zplodin. Projekt je k vidění tady: https://damenavas.brno.cz/projekt/?id=1191 a bližší vysvětlení o celém projektu najdete třeba v tomto článku na Hybridu: http://www.hybrid.cz/brno-umoznuje-obcanum-rozhodovat-o-casti-rozpoctu-nadsenec-navrhuje-vybudovat-sit-nabijecek

1 0
možnosti

Zdravím, pán Matyáš,

zaujímal by ma váš názor na hybridné vozidlá? Myslím tým pre ľudí, ktorí chcú mať ekologickejšie vozidlo, ale pre momentálne obmedzenia elektrombilov ich ešte nechcú zaradiť do svojej flotily.

1 0
možnosti

Po analýze tras které na firmě jezdíme, jsme zjistili, že hybridy (klasické) nejsou pro nás ekonomicky výhodné. Lepší je to s plug-in hybridy (ty lze dobíjet ze zásuvky), ale stále nám ekonomicky nejlépe vychází normální elektromobil (BEV).

V hledáčku pro firmu zatím máme dva vozy, které nám ekonomicky nejvíce dávají smysl. Nový CITIDO-e IV s dptacemi a stará BMW i3 s rexem.

To co ale dává ekonomický smysl pro naši firmu, nemusí být vhodné pro Vás.

0 0
možnosti

Menší připomínka. Na Pustevnách je Tanečnica hotel a ne chata, viz hned první snímek s množstvím aut na parkovišti:-)

1 0
možnosti

Ano, je to tak. Je to hotel, dokonce i s bazénem.

Někteří účastníci se místo odborných diskuzí cachtali celé odpoledne:-).

0 0
možnosti

Na Pustevny nepatří mobily žádný, elektromobily kór. Rv:-P

2 0
možnosti

Pred vyjezdem normalnim vozidle se zabyvam JEN jak nejlepe se do cile dostat.

U elektroauta musim zjistit stav dojeti (tam i zpet), naplanovat (nekde) dobiti, a take plan "B" kdyby planovana stanice nebyla dostupna, plna nebo mimo provoz.

Neustale bych se obaval, abych nekde nedojel a zustal nekde uveznen s vybitou baterii. Volat odtah by me prislo draho.

Myslim ze by tato auta mela mit nejaky nouzovy benzinovy generator, kterym by se dala baterie dobit alespon na dojeti k nejake nabijeci stanici, abych nezustal nekde "kde lisky davaji dobrou noc"...

5 0
možnosti

Ano, některé elektromobily to tak mají, označuje se to jako REX. (Range Extender)

1 0
možnosti

Já bych si nebyl tak jistý těmi stejnými podmínkami v případě "závěsné" jízdy pomocí tempomatu. Tempomat pracuje s intervalovými hodnotami parametrů (nejblíže x nejdále), takže i když první auto jede stabilní rychlostí, druhé neustále, byť i pocitově sotva znatelně, zrychluje, pokud je daleko, a zpomaluje, pokud je blízko. Aby to srovnání bylo opravdu objektivní, museli by to zkusit i obráceně. Vsadím svůj klobouk (a to žádný nemám), že pak by měl zase golf o chlup větší spotřebu než leaf. Ať to pánové příště vyzkoušejí :-) Hezký den!

0 0
možnosti

Pavel v Nissanu měl dost velký odstup, skoro takový, jaký jsme měli my od těch aut před námi. Ale příští rok to vyzkoušíme obráceně. Díky za tipR^

0 0
možnosti
Foto

J63i59ř12í 88F31e55i63x

30. 5. 2019 9:35

On ten důl ve skutečnosti nikdy nefungoval, netěžilo se

0 0
možnosti

z kopce má neomezený dojezd i žebřiňák, to jste se technologicky moc neposunuli

6 0
možnosti

V praxi jsme si vyzkoušeli, že i ta koloběžka má prakticky neomezený dojezd;-D. No a vo tom to je;-)

0 0
možnosti
Foto

Je to sice krásné, ale když stále vidím toho strašáka dojezdu, tak to nechci.

A to nemluvím o ceně.

3 0
možnosti

V červnu zase budu dělat pečlivé záznamy dojezdů, časů na nabíječkách, najetých km a cen - jako každý rok.

Srovnáme to a pak uvidíme, kam se ta elektromobilita u nás posouvá;-).

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS