Diskuse
Elektromobily na Pustevnách
Děkujeme za pochopení.
M93a87r54c53e22l 53P11a14v67l98í57k
uhlie a para - tieto porovnania a možná škodlivosť nechajte na zelených. osobne si myslím, že sa treba posunúť - spomeňte si na parné lokomotívy s aktualizáciou na mazut a akumulačné (para natlakovaná počas noci) ten mazut si ľudia predstavia v súvislosti s pohonu zaoceánskych lodí :-)
ich fungovanie - čierny a mastný dym oproti obyčajnej vodnej npare vypúšťanej z valcov ...
J16i66ř85í 31Z20u55k36a70l
Já osobně fandím a moc děkuji lidem, kteří takovéto akce pořádají, protože to ukazuje praktickou stránku elektromobility a používání elektrických/PHEV aut obecně. Já sám mám dobíjecího hybrida VW Passat GTE a a je to mnohem zábavnější s ním jezdit než s předchozí naftovou Octavií. A dokonce jsem se naučil jezdit mnohem klidněji a užívám si ticho a poslech kvalitního jazzu. :-)
Elektromobilita mě uchvátila natolik, že jsem se rozhodl využít možnost o vypsání projektu pro Brno a vytvořil jsem vlastní projekt na dobíjecí stanice po Brně. Žádné rychlonabíjecí s cenou za čtvrt miliónu korun, ale malé nabíječky do 22kW, kde si nabijete pohodlně přes noc pár set kilometrů. Síť to přes noc nezatíží a po městě pak jezdíte na nákupy a pro děcka do školky bez hluku a výfukových zplodin. Projekt je k vidění tady: https://damenavas.brno.cz/projekt/?id=1191 a bližší vysvětlení o celém projektu najdete třeba v tomto článku na Hybridu: http://www.hybrid.cz/brno-umoznuje-obcanum-rozhodovat-o-casti-rozpoctu-nadsenec-navrhuje-vybudovat-sit-nabijecek
M35a92r19t93i52n 34B75a41n41á19k
Zdravím, pán Matyáš,
zaujímal by ma váš názor na hybridné vozidlá? Myslím tým pre ľudí, ktorí chcú mať ekologickejšie vozidlo, ale pre momentálne obmedzenia elektrombilov ich ešte nechcú zaradiť do svojej flotily.
M48i75r22e18k 29M39a34t15y94á95š
Po analýze tras které na firmě jezdíme, jsme zjistili, že hybridy (klasické) nejsou pro nás ekonomicky výhodné. Lepší je to s plug-in hybridy (ty lze dobíjet ze zásuvky), ale stále nám ekonomicky nejlépe vychází normální elektromobil (BEV).
V hledáčku pro firmu zatím máme dva vozy, které nám ekonomicky nejvíce dávají smysl. Nový CITIDO-e IV s dptacemi a stará BMW i3 s rexem.
To co ale dává ekonomický smysl pro naši firmu, nemusí být vhodné pro Vás.
A18n10t29o77n15í11n 29R81e24č58e78k
Menší připomínka. Na Pustevnách je Tanečnica hotel a ne chata, viz hned první snímek s množstvím aut na parkovišti
M52i52r30e50k 83M93a12t28y46á22š
Ano, je to tak. Je to hotel, dokonce i s bazénem.
Někteří účastníci se místo odborných diskuzí cachtali celé odpoledne.
T68o94m76á59š 81T93a57t66í90č85e49k
Na Pustevny nepatří mobily žádný, elektromobily kór.
M88i26r47e33k 55T58u27r59e22č94e32k
Pred vyjezdem normalnim vozidle se zabyvam JEN jak nejlepe se do cile dostat.
U elektroauta musim zjistit stav dojeti (tam i zpet), naplanovat (nekde) dobiti, a take plan "B" kdyby planovana stanice nebyla dostupna, plna nebo mimo provoz.
Neustale bych se obaval, abych nekde nedojel a zustal nekde uveznen s vybitou baterii. Volat odtah by me prislo draho.
Myslim ze by tato auta mela mit nejaky nouzovy benzinovy generator, kterym by se dala baterie dobit alespon na dojeti k nejake nabijeci stanici, abych nezustal nekde "kde lisky davaji dobrou noc"...
M90i67r44e45k 32M85a57t83y49á15š
Ano, některé elektromobily to tak mají, označuje se to jako REX. (Range Extender)
L52u27m32í17r 71V25i32t72h39a
Já bych si nebyl tak jistý těmi stejnými podmínkami v případě "závěsné" jízdy pomocí tempomatu. Tempomat pracuje s intervalovými hodnotami parametrů (nejblíže x nejdále), takže i když první auto jede stabilní rychlostí, druhé neustále, byť i pocitově sotva znatelně, zrychluje, pokud je daleko, a zpomaluje, pokud je blízko. Aby to srovnání bylo opravdu objektivní, museli by to zkusit i obráceně. Vsadím svůj klobouk (a to žádný nemám), že pak by měl zase golf o chlup větší spotřebu než leaf. Ať to pánové příště vyzkoušejí :-) Hezký den!
M21i78r13e57k 93M77a63t94y89á62š
Pavel v Nissanu měl dost velký odstup, skoro takový, jaký jsme měli my od těch aut před námi. Ale příští rok to vyzkoušíme obráceně. Díky za tip
J63i59ř12í 88F31e55i63x
On ten důl ve skutečnosti nikdy nefungoval, netěžilo se
P62e82t88r 77D86r45a97p24a26l
z kopce má neomezený dojezd i žebřiňák, to jste se technologicky moc neposunuli
M83i42r93e86k 82M83a52t87y20á49š
V praxi jsme si vyzkoušeli, že i ta koloběžka má prakticky neomezený dojezd. No a vo tom to je
Z67d67e90n67ě30k 97M70a88t62u72š14k81a
Je to sice krásné, ale když stále vidím toho strašáka dojezdu, tak to nechci.
A to nemluvím o ceně.
M76i18r75e38k 89M34a69t58y78á48š
V červnu zase budu dělat pečlivé záznamy dojezdů, časů na nabíječkách, najetých km a cen - jako každý rok.
Srovnáme to a pak uvidíme, kam se ta elektromobilita u nás posouvá.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky