Děkujeme za pochopení.
P46a92v33e43l 56D86v63o18ř35á47k
O vodíkovém autobusu MHD si můžete přečíst v Praktické elektronice 7/2017 str. 2 včetně obrázku, jak to vypadá vevnitř. Vyvinuto v UJV Řež v letech 2005-2006. Kombinuje palivový článek, superkondenzátory a Li-Ion akumulátory. Na jedno tankování (trvá 10 min) ujede 300 km.
Hlavní podstatou elektromobilu je, že používá elektromotor. Neb ten se osvědčil už u Křižíkových tramvají. Zdroj proudu je věc vývoje, jakož i vše kolem toho. Jsme teprve na začátku.
Kdo si něco přečetl o počátcích automobilismu u nás (na přelomu 19. a 20. století), tak asi zjistil, že tehdejší obtíže byly podobné. Byla to věc nadšenců, kteří často strávili víc času ponořeni pod kapotou či pod vozem, než při vlastní jízdě. Čerpací stanice nebyly, vozovky strašné, žádné pneuservisy, automechanika sehnat bylo umění. A ty ceny!
J45a87r74o39m83í30r 42K88r62á97l
Elektroautobus je výhodný, o tom není sporu. Dojezd stačí, nesmrdí na ulicích a s dobíjením, ev. tankováním vodíku problém nebude. Na rozdíl od osobních aut.
J87i78ř39í 85H19e86r91m63á54n80e12k
Tak, pokud je ještě někdo v této diskuzi naživu, tak mám otázku: Jak je to se spotřební daní na proud, používaný pro pohon motorových vozidel?
P62a18v73e38l 61D60v18o73ř18á54k
eTarif D27d Elektromobilita pevná platba měsíční 12,10Kč, vysoký tarif 1828Kč/MWh, nízký 1083Kč/MWh, ostatní platby (jistič a pod.) stejné jako u ostatních (vč. DPH). Dálkové ovládání přes HDO jako u akumulačního topení.
Podrobností sdělí Váš dodavatel elektřiny. DPH je stejné pro všechny tarify.
V66o32k25o57u14n 84V68l91a19d30i59m69i53r
A podival jsem se na Tesla model 3, ceny od 32 000 € coz je listenpreis, takze za urcitych podminek by byl ke koupeni i za takovejch 24 000 €. Cili stejna cenova uroven jako dobre vybavena Skoda Octavia.
J67i66ř62í 46H33e69r94m98á62n53e44k
A o kolik je model 3 oškubanější proti ostatním modelům TESLA? Není přece myslitelné, aby stejně vybavené modely byly 3 x dražší.
J82i79ř11í 11H31e69r33m24á54n52e30k
A ještě jednu připomínku k elektromobilům mám. Pokud by mi někdo prodal zachovalý vůz Tesla, který jsem v Praze na více křižovatkách viděl vystřelit s neuvěřitelným zrychlením, asi tak do 300.000,- Kč, tak si ho okamžitě koupím a budu jeho horlivým propagátorem.
Ale, protože cena takového ojetého vozu Tesla je kolem jednoho miliónů a ten jednak nemám a ani bych ho za auto nedal, zůstanu u mého vysmívaného miláčka, osmiválce BMW.
To je auto, kterým amatéři, řidiči škodovek, hjundajů, dacii a jiných poloaut oporhují, ale které znalci oceňují.
Mnohokrát jsem zde napsal a napíši znovu, že to je luxusní auto v kůži se skvělou akcelerací a výkonem, který mě nikdy nenechá na dálnici na holičkách.
V23o38k15o11u33n 71V45l60a52d91i64m16i71r
Ano, znalci ho oceni tak, ze kdyz se zeptate za Kolik vam ho vezmou na protiucet odpovi: Ani zadarmo!
J98i23ř84í 14H22e54r13m78á80n74e34k
Já jsem elektrotechnikem snad od šesté třídy a proto bych k elektromobilitě měl přirozeně tíhnout. a já proti ní absolutně nic nemám, až na to, že bráno globálně nemá žádný ekologický efekt.
Protože, elektrárna má určitou účinnost, přenosové cesty mají určité ztráty, nabíječka také nemá 100% účinnost a ani to elektrické auto jiná. Prostě, jako za socialismu, abychom splnili plán, tak skousneme ztráty.
Z82d67e69n49ě96k 44M24a10t46u19š48k18a
potřebuji jezdit, ne přemýšlet, jestli dojedu.
Proto si zatím počkám.
J28i67ř70í 37H27e91r91m89á25n94e38k
Tady souhlas, pane Matuško. A také přeji krásné svátky.
L32a55d48i20s41l97a26v 77J42í63l80e28k
V letošním roce byl ohlášen velký úspěch ve vývoji článků na výrobu vodíku z vody působením slunečního světla. V laboratorních podmínkách byl ověřen článek, který využívá celé spektrum slunečního světla (předchozí články využívaly jen malou část tohoto spektra) a dokázal vyrábět vodík z mořské vody. Jestli se v brzké době podaří toto provádět v průmyslovém měřítku, pak by na okrajových mořích mohly vyrůst sluneční nikoliv elektrárny, ale vodíkárny. Vozidla na vodík jsou k dispozici, autobusy na vodík myslím jezdí i u nás. Vodík jako palivo pro vozidla má velké přednosti: Lze ho snadno skladovat, doplnění paliva je rychlé a dojezd je velký. Nechci předčasně jásat, pokud se však nevyskytne při využívání tohoto zdokonaleného článku problémy, pak to vidím jako velmi perspektivní.
V65o11k95o63u17n 76V63l68a61d59i14m65i45r
BMW a Mercedes uz na rok 2000 seriovou vyrobu vozu pohanenych vodikem. Maji jeste vetsi skluz nez BER.
V51l26a84d85i87m83í18r 87H38a47v92r57á33n82e11k
Zdravím a děkuji za podrobné popsání provozu. Změnila se po této době kapacita baterie, nebo je přibližně stejná? Děkuji
J29i41ř15í 54H47e49r15m35á31n38e83k
To je tedy požitek, jezdit od nabíječky k nabíječce.
M22i60r35e76k 71M50a81t74y89á80š
Stejné jako od pumpy k pumpě.
No vlastně ne. Nemusíte mít s sebou peníze.
J41a91r54o78m71í39r 37V63e12g15r
Děkuji autorovi za úžasnou statistiku. Já nebyl schopen ani zbla toho, co zaarchivoval pan Matyáš a to jezdím již přes třicet let.
Zajímavé jsou i pocity "přerodu " na elektromobilistu. Já to měl trochu jinak , první elektromobily jsem si stavěl a tak jsem si nemusel tolik zvykat. Je ale jiná doba a dnes už lze elektromobil i koupit, dokonce i použitelný.
Přeji všem příznivcům elektromobility , aby si třeba nějaké přání v příštím roce splnili a rozšířili naše řady. http://www.elektromobily-os.cz
P83a93v62e49l 29D54v59o28ř94á45k
Rád bych vaše řady rozšířil, ale pohled na stav konta mi to rozmlouvá.
Hezké svátky a hodně elektřiny.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz