Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, je to nove a prozatim ruzovoucke, dokud se nesrovnaji nevyhody spalovaku, vzdyt benzin je zatizen snad 20,- na 1l na dani. Je hezke vykreslovat budoucnost za dnesnich podminek, ale potize nastanou jak s tezbou a cenou surovin na vyrobu baterii, recyklaci, danovou zatezi, distribuci energetickych siti, naklady na na porizeni novych baterii apod.

Zajimave cislo by vyslo pri prumernem najezdu cca 20tis km rok.

Nedavno jsem premyslel o koupi elektrokola a po precteni mnoha diskuzi uzivatel jsem usoudil, ze elektro prenecham nadsencum...

0 0
možnosti
Foto

Tak tak. Nezapomínejme, že elektromobil je stále novinka a že je na něm ještě spousta věci ke zlepšení. Jako u všeho. Jediný problém pro běžného člověka je pořizovací cena. A každodenní nabíjení? Vždyť majitelé chytrých mobilů a iphonů nabíjejí také, jinak si nešpitnou. Servis? Ještě jsem nenašel automechanika, který by mi správně seřídil reflektory u Jimnyho (Suzuki). Cena za kilometr? Jen za PHM 3,- Kč - jest u nás velmi členitý a hornatý terén. A když k tomu připočtete ostatní? Bude o dost víc než těch 4,75.

Zásadní problém jsou akumulátory. Na tomto poli se odehraje rozhodující bitva. Zatím se objevilo pěkné řešení - součinnost spalovacího článku, superkondenzátorů a baterek Li-Ion. V Neratovicích s tím jezdí pokusně autobus MHD. Už nějaký rok.

Světový ekonom Václav Klaus nás ovšem straší, že na celém světě nebude dost mědi na všechny hlavní rozvody elektřiny. Asi se nepodíval do rozvodné almárky, z čeho že ty hlavní dráty jsou. Inu ekonom.

Karma!

1 1
možnosti
Foto

Je zajímavé, jak se dnes seriovými elektromobily jezdí. Vzpomenu-li si na dobu před třiceti lety, když jsem začínal s dojezdem 50 km a zrychlené nabíjení nepřipadalo díky tehdejší hmotnosti nabíječek v úvahu, došlo k pokroku. Dle mého názoru mohl být větší, protože dnes jezdím dvacet let starými vozidly, které ale mají dojezd přes 500 km a nabíjím z běžné zásuvky rychlostí 200 km/hodinu. Díky tomu nemusím nabíjet na drahých rychlonabíječkách ani ztrácet čas. Baterie na 100 km mají dnes hmotnost menší než 50 kg a nabíječka o výkonu 20 kW má hmotnost 14 kg. Proč toto dnes nemůže být v seriových vozidlech? Snad si odpovíte sami.

2 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik