Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Val Mez 2021

Dnes jen samé dobré zprávy - skoro. Dokonce jsme našli odpovědi na některé zapeklité otázky z minulých diskuzí. Začneme ale tou jedinou nepříjemnou zprávou. Elektromobilisté se už na náměstí ve Valašském Meziříčí NEVLEZOU.

To, že se už nevlezou má hned několik důvodů. Zaprvé - je nás čím dál tím víc a zadruhé je hlavní náměstí ve Valašském Meziříčí rozkopáno a tak jsme byli na tom vedlejším.

Kde je náměstí? Kde jsou elektromobily?

Nevím, jestli je to právě tou elektromobilitou, ale zdá se mi, že na náměstí vyměňují staré kabely za nové – asi silnější.

Staré kabely se vyměňují za nové. Že by elektromobilita?

Prostě se asi připravují na masivní rozvoj elektromobility a na výstavbu těch dalších 33 Temelínů, o kterých jsem psal minule. Odkaz ZDE.

Bude se takhle kvůli elektromobilitě muset rozkopat celé Česko?

Dokonce na tento sraz, který opět perfektně připravil Milan, se muselo registrovat a na náměstíčko se dostalo jen prvních 50 elektromobilů. Prostě bylo narváno. Dostali jsme nějaké upomínkové předměty od města, sem tam volný vlez (muzea, koupaliště a tak), něco k pití, příspěvek na občerstvení a i milá srdíčka pro spalováky.

BLOG 86 - srdíčka pro spalováky

Některé elektromobily jsme tam viděli prvně. Některé naposled. Prvně jsem viděl nějaké placaté Audi. Konečně naživo vyzkoušel Ioniqa pětku a naposled viděl kolegovo polepené EV, které mělo den po srazu totálku na dálnici na Slovensku.

Padesát elektromobilů na jednom náměstíčku ve Valašském Meziříčí. (některé jsou mimo záběr a některé vozí zájemce)

Nebojte se, neshořelo – to už byste viděli večer v televizi.

Na srazu se nám podařilo ověřit, že systém V2L (Vehicle to line) funguje i na nabíjení elektromobilů – skvělá zpráva. Z pár fotek, co jsme udělali, vidíte, jak to funguje.

BLOG 86 - nabíjení elektrické dodávky na náměstí ve Vel Mezu.

Do Ioniqa se připojí adaptér V2L (který je s autem dodáván). Do něho si zapojí nabíjecí kabel (230V Schuko), který je standardně dodávaný s každým elektromobilem.

Blog 86

A JE TO!

BLOG 86 -

Nabíjecí kabel od Nissanu byl pouze na 10 A. Proto je na následujících fotkách a prinscreenech výkon pouze okolo 2,3 kW. Kdyby nabíjecí kabel byl na 16 A, Ioniq by dával až 3,5 kW.

BLOG 86

Se systémem V2L se nemusí nabíjet jenom elektromobil. Může posloužit jako zdroj napětí pro sekačku, karavan, rodinný dům, a když budete potřebovat, tak třeba i pro dětský kolotoč.

Jen přemýšlím, jaká by to byla pomoc, kdyby podobná vozidla již měli obyvatelé oblastí, které u nás byly postiženy tornádem. Zapojili by auto na nejnutnější spotřebiče (lednička, mraznička, světla, mikrovlnky, varné konvice, vrtačky, pily, bourací kladiva – akorát by nezapojovali bojlery – aby jim baterka v autě déle vydržela) Odhaduji, že na baterku z auta by mohli fungovat tak týden až 14 dní. Čekat na připojení RD (nebo toho, co z něho zbylo) k rozvodné síti víc jak měsíc fakt není ideální.

Ale doba se mění. Zvlášť na podzim elektromobilita nabírá grády.

Konference, srazy, předváděčky, ukázkové stavby elektráren na zelené louce, kulaté stoly na magistrátech, akce směřující k čistějšímu provozu dopravních podniků, komunitní energetika, založení Tesla klubu ...

Vždyť se můžeme těšit i na pět elektromobilních akcí v jednom týdnu.

Co říct na závěr. Díky Milanovi a spoustě dalších nadšenců:

Elektromobilita JEDÉÉÉÉÉ! 

BLOG 86

 

Autor: Mirek Matyáš | středa 1.9.2021 12:34 | karma článku: 12,18 | přečteno: 464x
  • Další články autora

Mirek Matyáš

Komunitní energetika se plíží

V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.

3.1.2024 v 10:10 | Karma: 9,65 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny

Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.

26.2.2022 v 8:28 | Karma: 22,51 | Přečteno: 1293x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu

Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.

27.1.2022 v 9:47 | Karma: 24,35 | Přečteno: 1248x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Mám ho … ale dalo to fušku

Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.

30.11.2021 v 10:01 | Karma: 19,18 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Zvracející Ostravačky

Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?

7.10.2021 v 7:00 | Karma: 13,07 | Přečteno: 699x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Jak je to nyní s podporou fotovoltaiky na rodinné domy?

No zatím přesně nevíme, jen tušíme, že to bude lepší než minulá výzva. Dnes se na to pokusím jít jinak. Místo lamentování jak by - co by za 20 let kdyby ... se pokusím udělat reálný příklad, jak to by to mohlo být již za dva týdny.

29.9.2021 v 9:33 | Karma: 14,87 | Přečteno: 920x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Elektromobilita JEDÉÉÉ!

Ne to bych kecal, doslova se VALÍ! Takový mám pocit z událostí posledních dnů. Co se událo? Podívejme se na to.

27.9.2021 v 9:49 | Karma: 13,39 | Přečteno: 714x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Starého psa novým kouskům nenaučíš

To jsem si uvědomil při reakcích na minulý blog. Tak kontroverzní ohlasy na pouhá tři čísla. Přes 9 000 zobrazení a více než 350 diskuzních příspěvků. Má smysl diskutovat o snadno ověřitelných číslech? Asi ano.

13.8.2021 v 11:13 | Karma: 12,66 | Přečteno: 1009x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

33 a 3/4 TEMELÍNŮ?

Trochu jako komedie zní nářky expertů na všechno, kteří nerozumí elektromobilitě. Pojďte se zasmát s námi, s elektromobilisty.

6.8.2021 v 10:06 | Karma: 34,27 | Přečteno: 9504x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Furt se něco děje

Omezení jsou pomalu omezována a elektromobilisté začínají mít první srazy. V sobotu se jela eJantarová cesta, kterou každoročně pořádá Ostravak Milan.

31.5.2021 v 9:39 | Karma: 7,55 | Přečteno: 328x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

S nabitím doma nebudete mít žádný problém… možná

Před pěti roky jsem začal psát svoje zkušenosti s elektromobilem. Jak je úžasné nabíjet doma a ráno mít vždy nabitou plnou nádrž (baterii). Ale...

28.5.2021 v 9:19 | Karma: 18,38 | Přečteno: 1262x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Vo co ti de

... to občas slýchávám od kolegů, když se probíráme tou elektromobilitou. Stejnou otázku slýchávám i na školeních, která občas absolvuji. Mnozí nerozumí tomu, proč se ptám na některá témata či detaily, které jim jsou zcela jasné.

20.5.2021 v 9:32 | Karma: 14,51 | Přečteno: 727x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Skryté náklady při provozu elektromobilu

Při pečlivém srovnání nákladů na provoz elektromobilu a klasického automobilu se spalovacím motorem se ukazuje, že některé položky jsou u elektromobilu více jak desetkrát vyšší. Jsou prostě věci, které vám elektromobilisté zatají.

1.4.2021 v 7:07 | Karma: 29,50 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Ten nejlepší.

Kdo je nejlepší? Podle čeho hodnotíte dodavatele? Dle způsobu jednání? Dle schopnosti zaujmout? Nejlepší je ten, co je nejvíce vidět v reklamách? Největší podíl na trhu? Největší nárůst smluv? Nejspokojenější zákazníky?

12.3.2021 v 9:09 | Karma: 12,71 | Přečteno: 401x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

HOP na špek.

Vybrat dodavatele elektrické energie je jednoduché. Alespoň to jsem se dozvěděl z diskuze minulého blogu. Tak proč mi tolik lidí říká, že je nespokojeno? Tvrdí, že někomu naletěli. Prostě skočili na špek.

5.3.2021 v 9:09 | Karma: 14,65 | Přečteno: 614x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Kolik platím za jednu kilowatthodinu?

Aby se v tom prase vyznalo - tak o tom bude dnešní blog. No a taky o tom, jak platit pouze polovinu.

26.2.2021 v 9:09 | Karma: 28,28 | Přečteno: 1614x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Tak jakpak na tom jsme?

Zvláštní pochody v naší mysli způsobují to, že když nám dodavatel jednou za rok – při vyúčtování elektrické energie vrátí přeplatek, tak je to „dobrý dodavatel“ – a my vůbec neuvažujeme o tom, že bychom ho změnili.

18.2.2021 v 16:01 | Karma: 10,06 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Sazby a tarify

Pokud někdo uvažuje o tom, že by postupně nastoupil do té „elektromobility“, je obvykle nejlepší začít tím, že si zjistí, jaký je stav, kde se nachází nyní.

11.2.2021 v 0:41 | Karma: 15,41 | Přečteno: 1326x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Jak začít s elektromobilitou.

... zisk, šetrnost k přírodě, svoboda, úspora, ticho a odpočinek při jízdě elektromobilem, „podojení dotací“, odpovědnost ke spoluobčanům, správná věc, nezávislost, pohoda, odpočinek, prestiž ...

4.2.2021 v 8:12 | Karma: 10,73 | Přečteno: 546x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Elektromobilní vize 2021

Už mě nebaví vyvracet nesmysly ohledně blackoutů, požárů elektromobilů a množství Temelínů, které budeme muset postavit kvůli elektromobilitě. Je to s ní v ČR podobně jako s Covidem. Patříme k nejhorším v Evropě.

28.1.2021 v 10:10 | Karma: 16,14 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ekonomika
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik