Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ten nejlepší.

Kdo je nejlepší? Podle čeho hodnotíte dodavatele? Dle způsobu jednání? Dle schopnosti zaujmout? Nejlepší je ten, co je nejvíce vidět v reklamách? Největší podíl na trhu? Největší nárůst smluv? Nejspokojenější zákazníky?

A myslíte celkově, nebo dle podílu spokojených zákazníků? Možná jste v jádru sportovec a vyhraje u Vás ten, jehož tváří je nejskvělejší mediální hvězda nebo mistr světa, který říká ...

Možná zvolíte toho, komu v reklamě žvatlají nejrostomilejší děti. A není to trestné používat v reklamě děti? No možná v některých zemích a časech ano. U nás je to ok. Záleží však na každém, komu dovolí nechat se ovlivnit.

Tento rok jsem se do toho rozhodl praštit. Vyberu si toho nejlepšího dodavatele elektrické energie. Spoustu let jsem to flákal a stačilo mi jednou za rok – vždy po vyúčtování nahlédnout do vyhledávačů a zjistit, že „můj“ dodavatel patří k těm nejlevnějším a tím jsem měl splněno.

Ale tento rok … tento rok jsem to vzal z gruntu.

Jen na krocích, které byly popsány v předchozích článcích, činí zatím úspora přes 11.000,- Kč. Stále však nejsem spokojen. Je nejnižší nabídka z obeslaných opravdu ta nejlepší? Neskrývá se někde dodavatel s nabídkou, která je šitá právě pro mě?

 

Použil jsem srovnávače, abych zjistil co a jak. Obeslal ty největší – ale co když … však to znáte.

Oči mně otevřeli různé srovnávače, co jsou ZDARMA (magické to slovo). Oslovil jsem čtyři a ejhle … všichni mi nabídli stejného dodavatele.

V tom asi nevidíte problém že? – když je přece nejlevnější. Ale on NEBYL!

Byl dražší než ten, kterého jsem měl doposud. Představte si, že – když jsem se slečny a druhém konci ptal, proč mi nabízejí dodavatele, který je o DVATISÍCE DRAŽŠÍ NEŽ TEN MŮJ DOSAVADNÍ - ŘEKLA, ŽE JE TO PRO MĚ VÝHODNĚJŠÍ!!!

Jak výhodnější, vždyť zaplatím o 2.000,- Kč za rok víc. Co je na tom výhodnější. „ No u nás máte cenu zafixovanou na dva roky a Váš současný dodavatel používá spotové ceny – může tedy cenu i zvýšit.“

Proč by mně cenu zvyšoval, když se řídí trhem? Zeptal jsem se. „Dle našeho  týmu expertů se budou v následujícím roce ceny zvyšovat“. No to máte skvělé experty, jestli jsou si jisti. Proč nespekulují na burze? Jestli to máte na 100% i já bych koupil akcie nějakých energetických společností.

Tento rozhovor se udál už minulý rok. Asi měsíc před tím, než se objevily nové levnější ceníky s energiemi. Ještě, že už nevěřím mladým slečnám na telefonu.

To se událo po tom, kdy mi slečna z jedné z největších dodavatelských firem s energiemi tvrdila, že mi provoz elektromobilu nezvýší odběr el. energie.

Kdyby mi to neposlala emailem – asi bych si myslel, že jsem se přeslechl.

Na koho se tedy obrátit, když Vám energii prodávají i PITOMCI?

Po podrobném zkoumání, jsem zjistil, že na srovnávačích naleznu od 10 do 25 dodavatelů. Ale kolik jich vlastně máme?

Od začátku roku 2020 do teď na trhu s el. energiemi působilo v ČR 136 dodavatelů.

 

Někteří zanikly, jiní se sloučili a někteří jsou tu nově. Tak jsem si je srovnal.

Podíval jsem se na jejich meziroční růst. Je přece jasné, že když někomu roste počet zákazníků, tak musí být dobrej – jinak to přece nejde.

Před samotným výběrem jsem ještě udělal částečnou čistku. Vyřadil jsem ze srovnání ty, co měli minulý rok, nebo tento nulu zákazníků.

 

Tady je TOP TEEN – deset dodavatelů, kteří měli největší procentuální nárůst zákazníků (odběrných míst). Je mezi nimi i ten Váš?

Nárůst o 4.478% - TCG Energie s.r.o. (ano, opravdu čtyřitisíce čtyřista sedmdesát osm), 251% - ALPIQ ENERGY SE, 154% - Františkovy energie s.r.o., 147% - BIDLI energie, a.s., 146% - FREE for YOU s.r.o., 138% - ZFP Energy, a.s., 91% - General Energy a.s., 72% - Lumius, spol. s r.o., 68% - SPP CZ, a.s., 67% - CONTE spol. s r.o.. PROČ NEJSOU VE SROVNÁVAČÍCH?

 

A nyní ta původní otázka ze začátku odstavce – je mezi nimi i ten Váš dodavatel? Mají tito v TOP 10 tak dobré podmínky, že k nim zákazníci utíkají po tisících?

TOP 10 nad 1.000 odběrných míst

BLOG 79 - TOP nad 1.000 odběrných míst

TOP 10 nad 10.000 odběrných míst

BLOG 79 - TOP nad 10.000 odběrných míst

TOP 10 nad 100.000 odběrných míst

BLOG 79 - TOP na 100.000 odběrných míst

Největší pokles nad 1.000 odběrných míst.

BLOG 79 - Největší pokles

Do tabulek se nevlezl Kolibřík, který měl letos v lednu 15.397 odběrných míst, ale minulý rok měl nulu. Migrují k němu zákazníci od YELLOCZ, k.s., kteří měli minulý rok smlouvy pod Skautskou energií.

Minulý rok v lednu bylo v ČR 6.100.146 odběrných míst. Letos to bylo už 6.150.493 odběrných míst. Jelikož tato nová místa připadnou většinou velké trojce – ČEZ + EON + PRE (distribuční oblasti – je jednodušší papírování při zřizování odběrného místa) je s podivem, že tito obři si je neumí udržet, popřípadě mají tak velký odliv zákazníků (ČEZ Prodej, a.s. – pokles o 11. 001 odběrných míst meziročně, EON Energie, a.s. – pokles o 9.360 odběrných míst meziročně a Pražská energetika, a.s. nárůst o 3.527 odběrných míst meziročně), že se jim to alespoň nesrovná (mimo PRE).

 

V celkovém přehledu je dobré vidět i mezivztahy a fůze jednotlivých společností.  To víte, mezi elektomobilisty se toho napovídá. Bohemka (snad) koupila 3E, Amper market, X energie a další. Yeloo je spjato s PRE, a další obchody se chystají.

V rámci připravovaného energetického zákona to bude ještě cvrkot – zvlášť ke konci roku.

Autor: Mirek Matyáš | pátek 12.3.2021 9:09 | karma článku: 12,71 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Mirek Matyáš

Komunitní energetika se plíží

V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.

3.1.2024 v 10:10 | Karma: 9,65 | Přečteno: 476x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny

Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.

26.2.2022 v 8:28 | Karma: 22,51 | Přečteno: 1293x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu

Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.

27.1.2022 v 9:47 | Karma: 24,35 | Přečteno: 1248x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Mám ho … ale dalo to fušku

Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.

30.11.2021 v 10:01 | Karma: 19,18 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Zvracející Ostravačky

Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?

7.10.2021 v 7:00 | Karma: 13,07 | Přečteno: 699x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Jak je to nyní s podporou fotovoltaiky na rodinné domy?

No zatím přesně nevíme, jen tušíme, že to bude lepší než minulá výzva. Dnes se na to pokusím jít jinak. Místo lamentování jak by - co by za 20 let kdyby ... se pokusím udělat reálný příklad, jak to by to mohlo být již za dva týdny.

29.9.2021 v 9:33 | Karma: 14,87 | Přečteno: 920x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Elektromobilita JEDÉÉÉ!

Ne to bych kecal, doslova se VALÍ! Takový mám pocit z událostí posledních dnů. Co se událo? Podívejme se na to.

27.9.2021 v 9:49 | Karma: 13,39 | Přečteno: 714x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Val Mez 2021

Dnes jen samé dobré zprávy - skoro. Dokonce jsme našli odpovědi na některé zapeklité otázky z minulých diskuzí. Začneme ale tou jedinou nepříjemnou zprávou. Elektromobilisté se už na náměstí ve Valašském Meziříčí NEVLEZOU.

1.9.2021 v 12:34 | Karma: 12,18 | Přečteno: 464x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Starého psa novým kouskům nenaučíš

To jsem si uvědomil při reakcích na minulý blog. Tak kontroverzní ohlasy na pouhá tři čísla. Přes 9 000 zobrazení a více než 350 diskuzních příspěvků. Má smysl diskutovat o snadno ověřitelných číslech? Asi ano.

13.8.2021 v 11:13 | Karma: 12,66 | Přečteno: 1009x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

33 a 3/4 TEMELÍNŮ?

Trochu jako komedie zní nářky expertů na všechno, kteří nerozumí elektromobilitě. Pojďte se zasmát s námi, s elektromobilisty.

6.8.2021 v 10:06 | Karma: 34,27 | Přečteno: 9504x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Furt se něco děje

Omezení jsou pomalu omezována a elektromobilisté začínají mít první srazy. V sobotu se jela eJantarová cesta, kterou každoročně pořádá Ostravak Milan.

31.5.2021 v 9:39 | Karma: 7,55 | Přečteno: 328x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

S nabitím doma nebudete mít žádný problém… možná

Před pěti roky jsem začal psát svoje zkušenosti s elektromobilem. Jak je úžasné nabíjet doma a ráno mít vždy nabitou plnou nádrž (baterii). Ale...

28.5.2021 v 9:19 | Karma: 18,38 | Přečteno: 1262x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Vo co ti de

... to občas slýchávám od kolegů, když se probíráme tou elektromobilitou. Stejnou otázku slýchávám i na školeních, která občas absolvuji. Mnozí nerozumí tomu, proč se ptám na některá témata či detaily, které jim jsou zcela jasné.

20.5.2021 v 9:32 | Karma: 14,51 | Přečteno: 727x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Skryté náklady při provozu elektromobilu

Při pečlivém srovnání nákladů na provoz elektromobilu a klasického automobilu se spalovacím motorem se ukazuje, že některé položky jsou u elektromobilu více jak desetkrát vyšší. Jsou prostě věci, které vám elektromobilisté zatají.

1.4.2021 v 7:07 | Karma: 29,50 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

HOP na špek.

Vybrat dodavatele elektrické energie je jednoduché. Alespoň to jsem se dozvěděl z diskuze minulého blogu. Tak proč mi tolik lidí říká, že je nespokojeno? Tvrdí, že někomu naletěli. Prostě skočili na špek.

5.3.2021 v 9:09 | Karma: 14,65 | Přečteno: 614x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Kolik platím za jednu kilowatthodinu?

Aby se v tom prase vyznalo - tak o tom bude dnešní blog. No a taky o tom, jak platit pouze polovinu.

26.2.2021 v 9:09 | Karma: 28,28 | Přečteno: 1614x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Tak jakpak na tom jsme?

Zvláštní pochody v naší mysli způsobují to, že když nám dodavatel jednou za rok – při vyúčtování elektrické energie vrátí přeplatek, tak je to „dobrý dodavatel“ – a my vůbec neuvažujeme o tom, že bychom ho změnili.

18.2.2021 v 16:01 | Karma: 10,06 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Sazby a tarify

Pokud někdo uvažuje o tom, že by postupně nastoupil do té „elektromobility“, je obvykle nejlepší začít tím, že si zjistí, jaký je stav, kde se nachází nyní.

11.2.2021 v 0:41 | Karma: 15,41 | Přečteno: 1326x | Diskuse| Ekonomika

Mirek Matyáš

Jak začít s elektromobilitou.

... zisk, šetrnost k přírodě, svoboda, úspora, ticho a odpočinek při jízdě elektromobilem, „podojení dotací“, odpovědnost ke spoluobčanům, správná věc, nezávislost, pohoda, odpočinek, prestiž ...

4.2.2021 v 8:12 | Karma: 10,73 | Přečteno: 546x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Elektromobilní vize 2021

Už mě nebaví vyvracet nesmysly ohledně blackoutů, požárů elektromobilů a množství Temelínů, které budeme muset postavit kvůli elektromobilitě. Je to s ní v ČR podobně jako s Covidem. Patříme k nejhorším v Evropě.

28.1.2021 v 10:10 | Karma: 16,14 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ekonomika
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik