Tak bych potřeboval poradit.
Předpokládal jsem, že moje blogy budou výhradně o elektromobilitě a rozhodování. Nyní se mi to ale začíná míchat i s tím Covidem. Však posuďte sami.
Koncem týdne máme pro elektromobilisty pár akcí. Má cenu to chystat, nebo nám to vláda zatrhne?
Celej ten Covid je divnej.
4. února 2020 jsem se v novinách dočetl, že ministr zdravotnictví A. Vojtěch tvrdí, že kvůli „České koronavirální chřipce“ zatím není důvod k panice a že mnohem pravděpodobnější zabiják, který na nás číhá, je běžná chřipka. Dále nás ujistil, že riziko rozšíření epidemie na našem území je velmi nízké a že nemáme podmínky k tomu, aby se tady virus udržel. Napsal také, že nemá cenu se bát, ale je třeba být připraven a mít k rizikům nákazy zdravý respekt. Vyhlášení zdravotnické nouze ze strany Světové zdravotnické organizace podle něj zní dramaticky, ale reálně v tuto chvíli pro Českou republiku neznamená nic zásadně nového, protože děláme vše, co dělat máme.
Uf to jsem si oddechl. No jo, ale to bylo začátkem února, nezakáže nám akci o příštím víkendu?
A tady bych rád požádal o pomoc. Rád si hraji s čísly a vím, že když 11. března 2020 zařízli ekonomiku, Covid dostali pod kontrolu po nějakých 53 dnech – alespoň tak mi to vyšlo v grafech. Tím „pod kontrolu„ myslím alespoň na stejná čísla jako předtím.
OBR.1
Použil jsem tedy stejná čísla i na současnou vlnu.
Jako první den jsem vzal 11. 03. 2020, kdy bylo 23 „nově“ nemocných. Den poté již jich bylo 31.
31/23 = 1,34783 (alespoň tak to říká Excel) (Zdroj dat EU OpenData Portal)
No a těmi samými čísly jsem vynásobil data z pátku (11.09.2020) – které mám v současné době k dispozici.
Tedy 1377 x 1,34783 = 1856.
Jestliže použiji stejný koeficient jako před 6 měsíci, mělo by být za sobotu (12.9) přesně 1856 nově pozitivně testovaných lidí (v ČR). Ty čísla samozřejmě nebudou sedět, protože 11.3 byla středa a včera byl pátek – a přes víkend je vždy pokles (asi se méně testuje – nepředpokládám, že by se Covid v sobotu flákal a zapadl někam do hospody).
No a jsme u toho, vyšel mi takovýto graf.
OBR.2 /(klouzavý průměr n=8, okrajové hodnoty dopočítány)
Uprostřed týdne mi to ukazuje 3.000 a na konci dokonce 6.000 nově nakažených denně. Reálná čísla tomu asi nebudou odpovídat, protože:
1. Ze statistiky jsem měl na VŠAPSu za tři.
2. Kde by tolik lidí v ČR asi tak otestovali, když už nyní nestíhají.
3. Co jsou to vlastně reálná čísla a kde je vzít.
4. Biologie není matematika a jede si tak trošku po svém.
Odpískat konferenci pro 100 lidí tedy raději hned, nebo čekat do poslední chvíle až nám to zatrhnou?
Sraz elektromobilistů - který je „open-air“ a je připraven pro cca. 100 elektromobilů (cca. 400 lidí) – co s ním? Mám nachystat koláčky, objednat jídlo, dovézt z jižní Moravy burčák přímo od vinaře? Nebudu to pak muset všechno sníst a vypít sám?
OBR.3 porovnání vlny 1 a 2 (1 je reálná, 2 je vypočítaná s výsledky, které reálně neočekávám.)
Jako bych to už slyšel. S elektromobilitou jsou jenom problémy. Přitom se na sraz tak těším. Má přijet i závodně upravená Tesla. Měla sice jet na Slovensku Rallye Poprad – ale ta byla kvůli Covidu zrušena.
Vím, že čas letí a doba se posunula. Z toho co říkal pan ministr 4. února je vidět, že tehdy tomu moc nerozuměl – ale rozumí tomu dnes lépe? Z Chytré karantény se dnes stala spíše hloupá fraška – čekat na výsledky až 10 dní? – co je na tom chytrého?
Vzpomínám si, že profesor Křivohlavý (zabýval se psychologií zdraví) říkal, že při infekčních onemocněních je velmi důležitá imunita. A ta se posiluje mimo jiné i kvalitním spánkem, dobrou náladou a optimismem.
Tak neudělat ten sraz právě proto? Protože je tam pohoda, dobrá nálada, optimismus, je to na čerstvém vzduchu a není tam nakouřeno od čmoudů?
A nyní babo raď. Co s tou konferencí a co se srazem?
PS. Výpočty jsem si dělal spíše pro sebe. Nyní jsem však slyšel pana premiéra, že na druhou vlnu je vláda připravena - tak nyní už opravdu nemám obavy.
Zdroje:
https://data.europa.eu/euodp/en/data/dataset/covid-19-coronavirus-data/resource/55e8f966-d5c8-438e-85bc-c7a5a26f4863
Adam Vojtěch: Česká koronovirální chřipka, MF Dnes, 4. 2. 2020
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-covid-19-cesko-cr-testy-testovani-zpozdeni-roman-prymula_2003290806_tat
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží
V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny
Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu
Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku
Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Mirek Matyáš
Zvracející Ostravačky
Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?
Mirek Matyáš
Jak je to nyní s podporou fotovoltaiky na rodinné domy?
No zatím přesně nevíme, jen tušíme, že to bude lepší než minulá výzva. Dnes se na to pokusím jít jinak. Místo lamentování jak by - co by za 20 let kdyby ... se pokusím udělat reálný příklad, jak to by to mohlo být již za dva týdny.
Mirek Matyáš
Elektromobilita JEDÉÉÉ!
Ne to bych kecal, doslova se VALÍ! Takový mám pocit z událostí posledních dnů. Co se událo? Podívejme se na to.
Mirek Matyáš
Val Mez 2021
Dnes jen samé dobré zprávy - skoro. Dokonce jsme našli odpovědi na některé zapeklité otázky z minulých diskuzí. Začneme ale tou jedinou nepříjemnou zprávou. Elektromobilisté se už na náměstí ve Valašském Meziříčí NEVLEZOU.
Mirek Matyáš
Starého psa novým kouskům nenaučíš
To jsem si uvědomil při reakcích na minulý blog. Tak kontroverzní ohlasy na pouhá tři čísla. Přes 9 000 zobrazení a více než 350 diskuzních příspěvků. Má smysl diskutovat o snadno ověřitelných číslech? Asi ano.
Mirek Matyáš
33 a 3/4 TEMELÍNŮ?
Trochu jako komedie zní nářky expertů na všechno, kteří nerozumí elektromobilitě. Pojďte se zasmát s námi, s elektromobilisty.
Mirek Matyáš
Furt se něco děje
Omezení jsou pomalu omezována a elektromobilisté začínají mít první srazy. V sobotu se jela eJantarová cesta, kterou každoročně pořádá Ostravak Milan.
Mirek Matyáš
S nabitím doma nebudete mít žádný problém… možná
Před pěti roky jsem začal psát svoje zkušenosti s elektromobilem. Jak je úžasné nabíjet doma a ráno mít vždy nabitou plnou nádrž (baterii). Ale...
Mirek Matyáš
Vo co ti de
... to občas slýchávám od kolegů, když se probíráme tou elektromobilitou. Stejnou otázku slýchávám i na školeních, která občas absolvuji. Mnozí nerozumí tomu, proč se ptám na některá témata či detaily, které jim jsou zcela jasné.
Mirek Matyáš
Skryté náklady při provozu elektromobilu
Při pečlivém srovnání nákladů na provoz elektromobilu a klasického automobilu se spalovacím motorem se ukazuje, že některé položky jsou u elektromobilu více jak desetkrát vyšší. Jsou prostě věci, které vám elektromobilisté zatají.
Mirek Matyáš
Ten nejlepší.
Kdo je nejlepší? Podle čeho hodnotíte dodavatele? Dle způsobu jednání? Dle schopnosti zaujmout? Nejlepší je ten, co je nejvíce vidět v reklamách? Největší podíl na trhu? Největší nárůst smluv? Nejspokojenější zákazníky?
Mirek Matyáš
HOP na špek.
Vybrat dodavatele elektrické energie je jednoduché. Alespoň to jsem se dozvěděl z diskuze minulého blogu. Tak proč mi tolik lidí říká, že je nespokojeno? Tvrdí, že někomu naletěli. Prostě skočili na špek.
Mirek Matyáš
Kolik platím za jednu kilowatthodinu?
Aby se v tom prase vyznalo - tak o tom bude dnešní blog. No a taky o tom, jak platit pouze polovinu.
Mirek Matyáš
Tak jakpak na tom jsme?
Zvláštní pochody v naší mysli způsobují to, že když nám dodavatel jednou za rok – při vyúčtování elektrické energie vrátí přeplatek, tak je to „dobrý dodavatel“ – a my vůbec neuvažujeme o tom, že bychom ho změnili.
Mirek Matyáš
Sazby a tarify
Pokud někdo uvažuje o tom, že by postupně nastoupil do té „elektromobility“, je obvykle nejlepší začít tím, že si zjistí, jaký je stav, kde se nachází nyní.
Mirek Matyáš
Jak začít s elektromobilitou.
... zisk, šetrnost k přírodě, svoboda, úspora, ticho a odpočinek při jízdě elektromobilem, „podojení dotací“, odpovědnost ke spoluobčanům, správná věc, nezávislost, pohoda, odpočinek, prestiž ...
předchozí | 1 2 3 4 5 | další |
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz