45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

27. 12. 2018 12:18:02
I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry. Kdo dál a tak ... Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji ... kdo jezdí nejdráž ... asi jsem vyhrál.

Vánoce jsou svátky klidu a míru – tento rok vyšly moc pěkně a volno bude celý týden. Alespoň stihnu dohnat nějaké resty.

Nestihl jsem meziroční vyhodnocení provozu elektromobilu za červen 2017 a 2018.

Nestihl jsem vyhodnotit ceny nabíjení v Norsku.

Nestihl jsem rozšířit fotovoltaickou elektrárnu.

Nestihl jsem zapojit baterie z Tesly jako zdroj energie pro RD.

Nestihl jsem vybourat místo pro měnič ve sklípku.

Nestihl jsem po rekonstrukci zapojit rozvaděč, ...

Nestihl jsem ...

Do konce roku je ještě pár dní – snad se ještě něco z toho dá zvládnout do víkendu.

Nejdřív začnu s elektromobilním vyhodnocením roku 2018. Dělám to průběžně a už tak trošku automaticky. Čísla jsou zaznamenána, nyní je stačí zapsat do tabulky a vyhodnotit.

Nebaví mě to. Radši bych boural tu zeď ve sklípku na měnič. Bourání mne baví - práce je za člověkem vidět – tak asi proto. Při vyhodnocování dat sedím půldne u PC a večer vypadne z tiskárny pár čísel, nebo nějaká křivka.

Zatímco za vybouranou zeď mne určitě někdo pochválí – ta práce je totiž vidět (velká díra a spoustu sutě), je taky slyšet (asi víte, jak zní kango, když se u sousedů něco bourá) a taky je cítit (takový ten jemný prach po celém bytě – no a taky já, když se vyčerpán vrátím domů) - za datlování do počítače mě žádná odměna nečeká. Instalace měniče prostě osloví většinu smyslů. Taková tabulka v excelu je proti tomu – nesmyslyoslovující.

Navíc je potřeba údaje zadávat velmi pečlivě. Kontrolovat je do kříže, abych nezveřejnil nějaký nesmysl nebo blud. Taková úmorná, nezáživná práce.

Doplním pár údajů a hned je tam nějaká chyba. Vychází mi cena za jednu kilowatthodinu od ČEZu za 45.000,- Kč bez DPH.

ČEZ je sice druhá největší firma v ČR (o kousek před Agrofertem – co se týče tržeb), ale i tak se mi to zdá moc. To by byla skvělá podpora elektromobility.

Navíc to vychází na měsíc, kdy jsem moc elektromobilem nejezdil. Bylo spoustu rozvozů a tak jsem jezdil většinou dodávkou. Elektromobilem jen krátké, rychlé trasy a tak jsem většinou nabíjel doma.

Kontroluji čísla a vše je v pořádku. Výsledek 45000,- Kč za jednu kilowatthodinu - to přece není možný. Někde tam musí být chyba. Z logiky věci je jasný, že to je blbost.

Procházím výpočet znovu. V daném měsíci jsem čip ČEZu použil jen jednou.

Kontroluji čísla - čip ČEZ 450 Kč za měsíc, odebráno 0,01 kWh.

450 Kč/0,01 kWh = 45000 Kč/kWh

Výsledek je správně. Už to vidím. Chyba je v odebrané energii. – asi špatně dosazeno.

Hledám fotografii pro kontrolu a ... opravdu. Odebral jsem pouze 0,01 kWh.

Už si vzpomínám – přijel jsem k nabíječce, zapojil jsem auto a už mi volali z domu, že přijela návštěva. Nabíjení jsem tedy rychle ukončil – počkal než proběhnou všechny ty procedury (kontrola připojení, odhlášení, ukončení, odpojení ... ) a udělal foto. To že tam bylo pouze 0,01 kWh – jsem si ani neuvědomil – a spěchal jsem domů.

Jelikož jsem daný měsíc už dobíjení u ČEZu nepotřeboval, vznikla vcelku zajímavá situace. Nyní už vím, proč firma, co provozuje rychlonabíječky patří k nejziskovějším v ČR.

Situace je celkem komická, ale i tak bude potřeba zvážit, jestli budu potřebovat čip na dobíjení elektromobilu v roce 2019 každý měsíc - když ta jedna kilowatta vychází tak draze.

Autor: Mirek Matyáš | čtvrtek 27.12.2018 12:18 | karma článku: 27.09 | přečteno: 2595x

Další články blogera

Mirek Matyáš

Komunitní energetika se plíží

V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.

3.1.2024 v 10:10 | Karma článku: 9.65 | Přečteno: 473 | Diskuse

Mirek Matyáš

Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny

Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.

26.2.2022 v 8:28 | Karma článku: 22.51 | Přečteno: 1293 | Diskuse

Mirek Matyáš

Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu

Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.

27.1.2022 v 9:47 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 1248 | Diskuse

Mirek Matyáš

Mám ho … ale dalo to fušku

Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.

30.11.2021 v 10:01 | Karma článku: 19.18 | Přečteno: 1130 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 596 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.70 | Přečteno: 903 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 34.95 | Přečteno: 1570 | Diskuse

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 19.36 | Přečteno: 496 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse
Počet článků 93 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1165

Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...